• Den regionale nattelægevagt i Region Midt begynder at udforme sig. Måske de andre regioner følger efter. Det ser ud til at patienterne vil få længere afstand og mere ventetid hvis de skal se en lægevagt om natten
    https://www.tvmidtvest.dk/region-midtjylland/laengere-ventetid-ved-laegevagten-kan-blive-en-realitet #dksund #sundpol

    9

    Replies

    • 8. juli 2023 · 17:46

      Ikke den vej vi skal gå i et måske sammenhængende og nære SUV. Primær skulle styrkes @DKPolitik Længere afstande er forkert for de gamle og kronikerne – øv? @KirstenNormann @MonikaaRubin

      • 8. juli 2023 · 18:09

        To frem for et sted om natten er en forbedring. Men en halvering af biler bekymrer. Mange gamle er altså ikke til video – slet ikke med noget nyopståede/halvakut hvor der er ludt forvirring/angst. tænker de kommer til at gå til FAM i stedet for. Det var vist ikke meningen?

      • 8. juli 2023 · 19:50

        Det var ikke usædvanligt at jeg kørte mellem 400 – 500 kilometer om natten for at lomme til patienterne. Halvering af biler kan ikke lade sig gøre, medmindre man er villig til at lade syge mennesker i stikken.

        • 8. juli 2023 · 22:26

          Det ser ud til at tanken så er, at man så må vente længere. Der er nok risiko for at nogle patienter så vil vælge at ringe 112, så de kommer ind i FAM i stedet for med en ambulance

          • 8. juli 2023 · 22:53

            Det tænker jeg også 👍

            • 8. juli 2023 · 22:56

              Det kan være noget regionen har kalkuleret med. De driver jo begge ting om natten

          • 8. juli 2023 · 22:54

            Og lægevagten får ikke besked om det og så køres der forgæves ture. Det skete for os et par gange og det fremmer ikke virkelig den gode stemning 😁
            Jeg savner at køre lægevagt, men jeg savner ikke frustrationen patienter, læger og chauffører bliver udsat for.

    • Twitter kommentar
      8. juli 2023 · 21:36

      Ret afgørende at der er lægedækning fordi de svageste ældre uden netværk er 100 % afhængig af lægedækning. Hvis du tror det hjælpe de ældre er på plejehjem , skal du blot huske at de også er afhængig af lægedækning.