Ja men samtidig er det vigtigt at medicintilskud kun gives til de kriterier der er besluttet, og hidtil er det besluttet ikke at give tilskud til vægttab
Helt enig. Selvfølgelig skal diabetikere have tilskud.
Hvis det var mig, som sad med til det, ville jeg nok også kigge på vægttab til folk med meget højt BMI (over 35/40) og som også har andre risikofaktorer (højt blodtryk osv). Alle burde ikke bare pr automatik få tilskud.
Andreas Andersen
24. august 2023 · 5:38
Det kunne måske give mening, men er en prioritering som der måske ikke er råd til nu med regionernes pressede økonomi
Twitter kommentar
24. august 2023 · 5:38
Enig. Økonomien i sundhedsvæsnet er helt i hegnet for tiden
Andreas Andersen
Læge fra Region Syddanmark. Det her er min WP-mikroblog, som kan følges fra Fediverset. Følg mig også på Mastodon på @aphandersen@andersen.one.
Helt enig. Selvfølgelig skal diabetikere have tilskud.
Hvis det var mig, som sad med til det, ville jeg nok også kigge på vægttab til folk med meget højt BMI (over 35/40) og som også har andre risikofaktorer (højt blodtryk osv). Alle burde ikke bare pr automatik få tilskud.
Det kunne måske give mening, men er en prioritering som der måske ikke er råd til nu med regionernes pressede økonomi
Enig. Økonomien i sundhedsvæsnet er helt i hegnet for tiden