@PoulNissen Til gengæld ser det ud til vi har stor tilknytning til vaccinationsprogrammet i modsætning til andre lande med større vaccineskepsis. Den stigende smitte vi ser nu vil næppe føre til større stigning i indlæggelser ift de første bølger
@JohannesSkov Ja havde smittetryk været højere eller havde vi ikke en bedre vaccine som alternativ, kunne vurderingen se anderledes ud
Kun 46.793 har fået J&J vaccinen og nu har vi set første VITT tilfælde i Danmark. Den slags er uundgåeligt og kunne have skadet tilliden til vaccinationsprogrammet og det var derfor fornuftigt at man fjernede AZ og J&J vaccinen fra programmet
laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/202… #covid19dk
Nu bliver det muligt at ændre sin vaccinebooking så man får et kortere interval mellem doserne. Det skulle gerne bidrage til at flere bliver færdigvaccineret på kortere tid
#covid19dk twitter.com/SSTSundhed/sta…
Lad os håbe vi ikke de kommende år skal se samme sygdomsbyrde ved COVID-19 som vi har set det sidste års tid
#covid19dk twitter.com/IgumRasmussen/…
På vej mod lille 3. COVID-19 bølge? Ikke bekymring for kapacitet, indlæggelser eller død – men vil man vaccineres og undgå en træls sygdom er det nu man skal gøre det
#covid19dk #dksund #sundpol twitter.com/ulrikgerdes/st…
@karenclement @SSI_dk Det er fordi det er mange 1. stiks tider der er lagt ind (mig bekendt). De var ude og advare om at slette 2. tid for det samme, men at man kunne forsøge at kontakte smitteopsporingen
@Medicinmanden @Hunrejen Ja, det laves magistrelt. Der findes ganske vist også nogle der hjemmeblander ud fra en styrke på 50 mg, men det er mere alternativt.
@medicamentarii Helt enig – den vigtigste markør er nok indlæggelser, svær sygdom og død
Pfizer har registreret studie der skal evaluere effekt af 3. dosis af COVID-19 vaccinen allerede efter 6 måneder. Godt at det undersøges, vi skal huske det afgørende ved 3. dosis er at forebygge nye COVID-19 tilfælde, ikke fald i antistoffer
clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04… #covid19dk