• Flere af de mest proamerikanske politikere vender nu USA ryggen. Europa har siden 2. verdenskrig set op til USA og siden skulle alt være amerikansk. De tider er forbi, og Trump vil skade de transatlantiske forhold også efter Trump. Det vil komme til at ramme amerikanerne de kommende år
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenlan

    3

    Replies

    • 17. januar 2026 · 9:51

      <p><a href="https://apha.dk/author/andreas/&quot; rel="ugc">@andreas</a> hver gang jeg ser en politiker snakke om, at vi skal lave sådan og sådan en aftale med Trump, ved jeg ikke, om jeg skal grine eller græde. </p><p>Trump har i flere omgange demonstreret, at en aftale gælder lige indtil han ikke gider den længere – så gælder den ikke mere. En aftale med USA er lige nu ikke det papir værd, den er skrevet på. Det er tragisk.</p>

    Fediverse Reactions