Tobaksproducenten Philip Morris betaler for rejse til politisk kommentator på BT, hvor de angivelig har talt om regulering af tobak. Forhåbentlig vil BT ved artikler med JBO der omhandler tobak fremover skrive det, så læserne ved det
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/joachim-b.-olsen-smurt-af-tobaksgigant/9951863 #sundpol #dkpol
Der skal altså arbejdes mindre i sundhedsvæsenet – ifølge kommissionen. Ja, det er da en nyskabelse …
Nej – det kan løses på andre måder. Det her ødelægger faget.
Ja, men såvidt jeg kan se har der endnu ikke været politisk handling bag det. I hvert fald har man ikke set meget prioritering fra politikernes side. Vi må se om det kommer nu
Det forbedrer ikke arbejdsmiljøet for dem i ambulatorier og lign., men vel potentielt dem med vagter og weekender på akutmodtagelser og sengeafd. som nu får færre weekender og vagter?
Jeg bliver dybt bekymret på omsorgsfagenes vegne. De omtalte forslag forbedrer ikke arbejdsmiljøet – tværtimod risikerer man det modsatte. Det faglige aspekt synes udeladt her hvilket slet ikke er til gavn for ptt. Følelser lige nu:
Glæder mig til pension
Frygter min alderdom
Mangel på hænder bliver givetvis til mangel på penge medmindre der samtidig skæres ned på udgifter.
Prioritering handler om en diskussion af hvilken service og hvilke ydelser sundhedsvæsnet skal levere. Ift. arbejdsmiljø kan jeg se forslagene primært handler om flere op på fuld tid, flere til at dele vagter og weekend og fokus på ledelse
Det er noget vrøvl, forslaget handler ikke om at arbejde mindre, men en omfordeling af det arbejde der ikke er så populært