Andreas Andersen

  • Newest posts

    Tobaksproducenten Philip Morris betaler for rejse til politisk kommentator på BT, hvor de angivelig har talt om regulering af tobak. Forhåbentlig vil BT ved artikler med JBO der omhandler tobak fremover skrive det, så læserne ved det
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/joachim-b.-olsen-smurt-af-tobaksgigant/9951863 #sundpol #dkpol

    2
    Andreas Andersen11. september 2023 · 15:12

    Det er noget vrøvl, forslaget handler ikke om at arbejde mindre, men en omfordeling af det arbejde der ikke er så populært

    0
    Twitter kommentar11. september 2023 · 15:10

    Der skal altså arbejdes mindre i sundhedsvæsenet – ifølge kommissionen. Ja, det er da en nyskabelse …

    0
    Twitter kommentar11. september 2023 · 15:10

    Nej – det kan løses på andre måder. Det her ødelægger faget.

    0
    Andreas Andersen11. september 2023 · 14:26

    Ja, men såvidt jeg kan se har der endnu ikke været politisk handling bag det. I hvert fald har man ikke set meget prioritering fra politikernes side. Vi må se om det kommer nu

    0
    Andreas Andersen11. september 2023 · 14:24

    Det forbedrer ikke arbejdsmiljøet for dem i ambulatorier og lign., men vel potentielt dem med vagter og weekender på akutmodtagelser og sengeafd. som nu får færre weekender og vagter?

    0
    Twitter kommentar11. september 2023 · 14:23

    Øhh – det har man talt om i årevis ..🥵

    0
    Twitter kommentar11. september 2023 · 14:23

    Jeg bliver dybt bekymret på omsorgsfagenes vegne. De omtalte forslag forbedrer ikke arbejdsmiljøet – tværtimod risikerer man det modsatte. Det faglige aspekt synes udeladt her hvilket slet ikke er til gavn for ptt. Følelser lige nu:
    Glæder mig til pension
    Frygter min alderdom

    0
    Twitter kommentar11. september 2023 · 13:20

    Mangel på hænder bliver givetvis til mangel på penge medmindre der samtidig skæres ned på udgifter.

    0
    Andreas Andersen11. september 2023 · 13:19

    Prioritering handler om en diskussion af hvilken service og hvilke ydelser sundhedsvæsnet skal levere. Ift. arbejdsmiljø kan jeg se forslagene primært handler om flere op på fuld tid, flere til at dele vagter og weekend og fokus på ledelse

    0