Den slags regler her er tossede når man mangler læger. Det vil kun føre til længere ventetider og nedsat service når danskerne skal til lægen, og potentielt større pres på vagtlæge og sygehusene
https://sundhedsmonitor.dk/nyheder/art9562070/Det-%C3%B8konomiske-loft-er-%C2%BBhelt-hul-i-hovedet%C2% #dksund #sundpol
Det her skal vi have mere af, hvor lægen kører ud til plejehjem og tilsyneladende forebygger det indlæggelse. Vigtigt det også undersøges om det går patienten bedre eller lige så godt når de ikke kommer på sygehuset
https://fyens.dk/odense/skadestuen-ruller-ud-til-plejehjem-naar-der-ringes-112-det-sparer-mange-aeldre-for-indlaeggelse #dksund #akutmedicin #geriatri
Etisk råd anbefaler i deres seneste vurdering med et stort flertal at der IKKE indføres #aktivdødshjælp i Danmark. Uanset hvad man mener indeholder deres rapport en god diskussion af emnet og dilemmaer som det kan anbefales at læse
https://nationaltcenterforetik.dk/Media/638319994915209616/Det%20Etiske%20R%C3%A5ds%20udtalelse%20om%20d%C3%B8dshj%C3%A6lp%202023.pdf #sundpol #dksund
I morgen har jeg fået mulighed for at deltage i #MUK2023, hvilket jeg glæder mig til. Det bliver tre intense dage hvor det handler om hvordan vi gør lægers uddannelse bedre #dksund #dklæger #yngrelæger

Nu tænker jeg mere på den interessekonflikt der vil være når man har fået betaling fra en producent og samtidig skal omtale producentens produkter, det kan næppe være helt neutralt. Derfor er det mest fair man deklarerer når man har haft eller har en tilknytning til producenten
Ja, forhåbentlig vil de skrive, at JBO ved, hvad han taler om – i modsætning til så mange andre
<a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> det er en virkelig spændende diskussion og jeg tror det betyder at den offentlige diskurs kommer til at ændre sig. Måske får vi igen mere journalistik og mindre sociale medieopslag som politisk kommunikation? Jeg er spritny på mastodon så jeg hopper bare lige ind i samtalen 🙂
Andreas Andersen – Andreas Andersen