@JanHans01761502 @Medicinmanden Som jeg skrev i mit første tweet, så går jeg ind for at vi skal have studier der kan vise effekt, ikke spekulationer.
@JanHans01761502 @Medicinmanden Det lyder mest som spekulationer. Jeg er enig med Mats i at det bedste ville være en randomisering til 3. stik vs placebo for de oprindelige deltagere i de kliniske studier.
@medicamentarii Samtidig giver det ikke mening at tage to røntgenbilleder fra hvert sit COVID-19 tilfælde og så konkludere at forskellen skyldes vaccinen. Du kan snildt finde samme eksempler for to uvaccinerede
RT @Medicinmanden: @apandersen Historien om #Covid19dk-vacciner, viser at vi også må have gode data over bivirkninger, før vacciner bliver…
@medicamentarii @katja_adolf @anderstangefa @mikaelmilhoj @resus_man Rigtig nok, men det gør også at vi drukner i alle de præparater der ikke er egentlige fremskridt, men kun små justeringer for at få endnu et produkt ud
@medicamentarii @katja_adolf @anderstangefa @mikaelmilhoj @resus_man Ja det har jeg også bemærket i de fleste studier. Eller rettere er det mere almindeligt at vise at det nye lægemiddel er noninferior ift det gamle, det behøver ikke nødvendigvis være superior. Det er i grunden lidt skørt
@medicamentarii @katja_adolf @anderstangefa @mikaelmilhoj @resus_man Det har du faktisk ret i. Det er da vel også skik ved medicingodkendelse at sammenligne med eksisterende behandling?
@anderstangefa @katja_adolf @mikaelmilhoj Vi står heldigvis bedre end vi gjorde for et år siden. Vi har mRNA vacciner der hurtigt kan tilpasses nye varianter og mange vacciner under udvikling. Behandlingen og viden om COVID-19 er blevet markant bedre
@anderstangefa @mikaelmilhoj Umuligt at spå om, men vi vil formentlig se COVID-19 løbende de næste mange måneder. Og nu hvor stort set alle er vaccineret (som ønsker det) vil man acceptere at COVID-19 er til stede og fortsætte med at fjerne restriktioner. Vi vil næppe se stor belastning på sygehusene
@mikaelmilhoj @anderstangefa Altså du tænker COVID-19 skulle konkurrere med influenzavirus? Her kan man sagtens få begge infektioner. Det er snarere god hygiejne der kan nedsætte forekomsten af influenza