Dette står lidt i kontrast til nylig data fra Storbritannien, hvor man så effektivitet på 88% efter 2 doser med Pfizer-BioNTech vaccinen
haaretz.com/israel-news/.p…
Ifølge Israel ser Pfizer-BioNTech vaccinen ikke ud til at være så effektiv ift. at stoppe smitte med delta-varianten (64%), men er effektiv ift. at forebygge svær sygdom og indlæggelser (93%)
timesofisrael.com/israel-confirm…
#covid19dk
@Wirlander @Sygeplejeraadet Har der ikke generelt været færre ansøgere i år? Grundet corona søgte mange jo nok ind på uddannelser sidste år
@lasse_tryde Hvad mener du? Jeg mindes ikke jeg har været ude og insistere på at det var sundhedspersonale der skulle foran i vaccinekøen
@lasse_tryde 2/2
Havde det gået som nogle af de værst ramte lande, tror jeg man havde været glad for at man vaccinerede frontpersonale så tidligt i forløbet
@lasse_tryde Det ved jeg, men på det tidspunkt viste ingen hvordan det ville udvikle sig i DK. Når vi kigger tilbage nu, er det gået overraskende godt sammenlignet med andre lande.
1/2
@lasse_tryde 2/2 Det er ikke udtryk for at sundhedsvæsn var særligt belastet, men det var på nogle områder udfordret. Tror mange dengang kiggede til andre lande hvor det gik værre, og det var nok dels grund til beslutningen. Så er det nemt at kritisere bagefter, nu hvor vi kender udviklingen
@lasse_tryde Der har ikke været nogen egentlig belastning, enig, men der har været hele afdelinger der lukkede ned grundet COVID-19 sygdom blandt personalet. På min FAM havde vi på en dag 20 ansatte smittede som skulle ud af vagtplanen 1/2
@lasse_tryde Det er myndighederne der beslutter vaccinerækkefølgen. Man kunne sagtens have valgt at tage flere risikogrupper først, men det gjorde man ikke. I øvrigt strejker læger ikke, vi stemte ja til overenskomsten
@R4nd4hl @DenUafhaengige @Trinebramsen Det ville måske være noget politikerne kunne stille som spørgsmål i Folketinget?