Lægeforeningen er bekymret for lægernes retsstilling, når ansvaret for politikernes beslutning placeres hos dem. De efterlyser en klar tilkendegivelse om at ordinationen ikke efterfølgende kan føre til en tilsynssag
#covid19dk https://t.co/YdxWqg8PnF
DSAM er bekymret for om de kommer til at stå med opfølgningen af evt. bivirkninger: "DSAM mener, at det tydeligt skal fremgå, at den læge, der informerer og ordinerer, også er den læge, der efterfølgende har ansvaret for opfølgning af eventuelle bivirkninger."
#covid19dk
Vejledningen er blevet kritiseret i høringssvar. Bl.a. skriver Danske Erhverv følgende.
#covid19dk https://t.co/vkyHKgdRHE
Vi venter dog stadigvæk på den tilhørende vejledning til Tilvalgsordningen, der også var i høring
…oragehoeringspo.blob.core.windows.net/4497e2dc-ec8d-…
#covid19dk
@Heunicke Hvornår kommer den tilhørende vejledning til Tilvalgsordningen, der også har været i høring?
#covid19dk
@Wirlander Mange stemmer ja fordi det anbefales af DSR. Derfor er det faktisk bekymrende hvis 500 stemmer nej. Det bliver nok ikke svært at vende 500 stemmer, men spørgsmålet er hvor mange af ja-stemmerne der nu bliver vendt til et nej
Hmm…måske for tidlig at dømme tilvalgsordningen ude. Practio fortæller de har rekrutteret 100 læger til ordningen. Vi må se hvor mange der vil benytte sig af den, indtil videre har kun 2000 meldt sig til
nyheder.tv2.dk/samfund/2021-0… #covid19dk #dksund #sundpol
@Wirlander Det fornemmer jeg også mange vil. Men var det ikke kun 500 der adskilte et ja fra et nej?
@RasmussenPlus @mst_1976 @MartinJuhl2 Tror du ikke det var en god ide at du først finder ud af hvad PLO er for noget? At du ikke er min patient er ikke et tab.
Og det samme gælder for dig: kan du ikke finde ud af at tale ordentligt, får du ikke lov til at kommentere på mine tweets og du bliver blokeret!
@IsenLouise Bliver spændende at se. På den ene side har de vel ikke reelt fået noget? På den anden side er det ikke sikkert der er så meget mere at hente i forligsinstitutionen