@medicamentarii @kasper2619 Det kan jeg godt give dig ret i. På den anden side er indberetningsfrekvensen i USA steget fra 1:900.000 til 1:300.000 så den er på vej ned, og vi ved ikke hvor den ender
@kasper2619 @SSI_dk Ja helt enig. Åbenhed er vigtig, og vi har mere åbenhed end nogensinde før, selvom der stadig er plads til forbedring
@kasper2619 Men løbet er nok kørt. Vaccinerne er ude, og før der kommer nok data til evt. at vise at J&J VITT er sjældent, er der ikke mange tilbage
@kasper2619 Ja, for AZ tror jeg det vil være ganske få. Hvis J&J skulle vise sig at være mere sjældent, som nogle af de første tal viste, kunne der godt findes nogle.
@kasper2619 Ja det findes i SSI's dashboard
experience.arcgis.com/experience/1c7… https://t.co/FeQOd7JkJp
@kasper2619 2/2 forbehold for at dette kun er et hurtigt anslag, ikke særlig kvalificeret estimat 🙂
@kasper2619 Fx. har vi for alderen 30-39 årige set 1055 smittede seneste uge. Der er vel en 600.000 uvaccinerede tilbage i denne gruppe og omkring 15 uger til vi kan forvente de er færdigvaccineret. Det giver 15.825 smittede over de 15 uger, hvilket vel er ca. 2,6% risiko for smitte 1/2
@kasper2619 Det er vel noget med forholdet mellem antallet af ugentlig smittede i en aldersgruppe ift. hvor mange der endnu ikke er vaccineret eller tidligere smittet i aldersgruppen. Alternativ kan man jo se hvor stor sandsynligheden skal være i en aldersgruppe, for at det opvejer risikoen
@Lena_Brandt_ @mikaelmilhoj Vi har ikke set studiet endnu, så vi ved ikke hvad de har fundet. Der findes masser af tilstande med trombocytopeni uden anti-PF4. Omvendt kan man godt forestille sig nogle vil få en form for præ-VITT med trombocytopeni og anti-PF4, men uden blodpropper
@medicamentarii @ProfPHansen @lasse_tryde Jo, det kan man måske sige. En evt. 3. bølge vil jo nok næppe kunne ses meget på hospitalerne, som de første 2 bølger. Derfor kan folk selvfølgelig godt blive smittet