Andreas Andersen

  • Newest posts

    @mikaelmilhoj Ikke noget jeg ville betragte særlig alvorlig. Det er forbigående og det alvorlige er komplikationen til dette – VITT – hvor der ses tromber. Der er mange andre akutte tilstande der giver forbigående trombocytopeni

    0

    RT @LaegerUdSponsor: Stol aldrig på en forsker, der siger eller antyder at han har resultater "på vej". Det er en uvidenskabelig og uetisk…

    0

    @mikaelmilhoj Der er nok tale om en prætilstand til VITT, hvor man ser tilstedeværelse af Anti-PF4 og trombocytopeni, hvilket forventelig vil være noget mere udbredt end VITT

    0

    @PoulNissen Jo, men det ændrer ikke ved at det stadig går forholdsvis godt i DK. Både med epidemien og vaccinationerne.

    0

    @Heunicke @cordua_jarl Ordningen bliver alt for bureaukratisk. For meget ansvar bliver placeret hos lægerne. Myndigheder bør overtage en større del af informationsindsatsen. Ventetid på et døgn er et problem. Selve stikket burde kunne gøres i vaccinationscentre #covid19dk #dksund #sundpol

    0

    @LasseTKrogsbll @majaajam Ja, det burde kunne laves meget mere simpelt. I det hele taget er det typisk at man lige skal understrege lægernes udvidede ansvar ved de her ting, og politikerne render fra ansvaret. Det så vi fx. også ved Medicinsk cannabis

    0

    Tilvalgsordningen er besværlig og med stort ansvar til lægerne der skal ordinere. Man burde kunne give et informeret grundlag for tilvalg, uden en ventetid på et døgn. Og så kunne man lade de nuværende vaccinationscentre stå for stikket #dksund #sundpol #covid19dk twitter.com/apandersen/sta…

    0

    @LasseTKrogsbll Ja, mange ting kunne nok optimeres. For eksempel kunne selve stikket være i de nuværende vaccinationscentre, fordi det behøver ikke være en læge. Og så skulle man have arbejdet mere for en aftale med PLO. Og så undgået at give lægerne udvidet ansvar når de ordinerer

    0

    @LasseTKrogsbll Ja, dog er der også betænkningstiden og den udvidede informationspligt som vi ikke ser for almindelige vacciner. Det bliver lidt besværligt at man skal have to bookede tider for at kunne få én vaccination

    0

    @JakobJunker1 Der bliver en udfordring med at rekruttere læger til ordningen, nu hvor man ikke har opnået en aftale med PLO. Jeg tror derfor tidligst det bliver til 1. juli, og derfor vil det nok kun få betydning for vaccinationskalenderen, hvis denne bliver udsat pga. manglende leveringer

    0