Der er godt gang i vaccinationerne inden for alle målgrupperne. Cirka 1,5 million danskere har nu modtaget deres første stik – de 300.000 er kommet til inden for de seneste 2 uger
#covid19dk https://t.co/aSAfCru1lF
Sundhedsstyrelsen gør status på vaccinationen mod COVID-19 i denne rapport
sst.dk/-/media/Udgive…
#covid19dk #dksund #sundpol
@PoulNissen Jeg er (måske) ikke helt så bekymret som du. Hvis vi formår at holde smittetrykket fortsat nede, vil vi kunne fortsætte med at genåbne og få færre restriktioner. Og så vil det præcise vaccinationstidspunkt ikke få så høj betydning +/- nogle uger
@iNSiG9FiX @sydfyn @DSAM_dk Jo, det er klart at vi må afvente offentliggørelsen af studiet, før vi kan se hvad de har undersøgt og hvad de har fundet
@florianlaws @sydfyn @iNSiG9FiX @DSAM_dk Jeg tror muligvis Mireille er kommet til at blande to debatter vedr. almen praksis sammen i dag, og at det der svares på her ikke handler om bivirkninger men en oplevelse af at henvisninger til sygehuse afvises. Men synes selv Mireille skal have lov til at svare på det 🙂
@PoulNissen Mit oprindelige tweet handlede om status for vaccinationerne, hvilket faktisk går forholdsvis godt hvis vi sammenligner med vores nabolande. Dette udelukker ikke man kan være kritisk overfor vaccinationsindsatsen. De andre ting er en anden debat
@traderolet De 1/40.000 stammer fra dette registerstudie, hvor man har kigget på forekomsten af VITT efter folk har fået vaccinen
twitter.com/bmj_latest/sta…
I bekendtgørelsen for tilvalgsordningen fremgår at lægen har et "selvstændigt fagligt ansvar". Hvis politikerne ønsker tilvalgsordning er det fair nok, men også vigtigt at de selv tager det fulde ansvar, frem for at skubbe det ud til lægerne
ugeskriftet.dk/debat/nej-tak-… #covid19dk