@AndersTTang @KasperKepp Jo det er selvfølgelig rigtig. Jeg synes også bare at hvis vi, når vi er færdige med at vaccinere, har en større andel med mRNA vacciner end AZ synes jeg det er fint. Fordi de virker bedre og giver færre bivirkninger, så det er dem jeg ville anbefale hvis der er frit valg
@AsmundsenMorten @PerLarsenC Det er en forudsætning for en tredje bølge at der er flere tilfælde end NU – ellers kan man ikke tale om en bølge. Vaccinernes effekt vil minimere antallet af tilfælde. Hvis deres effekt bliver stor nok, får vi ikke en tredje bølge
@KasperKepp Jeg tror antallet af ugers forsinkelse ift den oprindelige plan vil vise sig at være minimal, fordi der kommer flere vacciner. Fx vil Pfizer-BioNTech nu levere 650.000 ekstra vacciner i Q2, og det er altså en bedre vaccine
@AsmundsenMorten @PerLarsenC Jo flere tilfælde af COVID-19 desto større risiko for alvorlig sygdom eller død. Førstnævnte er en forudsætning for en tredje bølge.
Der nævnes på dagens pressemøde en risiko på 1 ud af 40.000 for at få blodpropper og mangel på blodplader ved AstraZenecas COVID-19 vaccine. Det er et noget højere tal end jeg har set hidtil. Er der nogen der kender kilden til det tal? #covid19dk #dksund
@mikaelmilhoj Spændende at se om det bliver nødvendigt. Det kan vise sig at være en god investering eller en fiasko
@PerLarsenC Eller gemme den til senere. Hvis vi får en tredje COVID-19 bølge, bliver COVID-19 en farligere sygdom end nu og så kan det blive relevant at tage dem i brug #covid19dk
AstraZenecas COVID-19 vaccine udgår af det danske vaccinationsprogram. Til gengæld får vi flere vacciner fra Pfizer-BioNTech, der er en bedre vaccine, både hvad angår effekt og bivirkninger #COVID19dk #dksund #coronadk #sundpol
Søren Brostrøm er altså en vaskeægte superhelt! ekstrabladet.dk/nyheder/samfun… #covid19dk #dkmedier