Så kommer der igen toldtrusler fra Trump. Nu truer han Canada med 100% straftold hvis de indgår en handelsaftale med Kina. Forhåbentlig står Canada imod hans trusler, vi er mange andre lande der gerne samarbejder med Canada #dkpol
Mon der snart kommer valg? Solid fremgang til Regeringens partier, og nu er der begyndt at komme ro på Grønland. Der kommer næppe et bedre tidspunkt #dkpol
Det ser ud til at aftalen mellem Mark Rutte og Donald Trump er dels at NATO skal stå for sikkerheden på Grønland og dels at der laves en aftale der sikrer at Rusland og Kina aldrig kommer til at investere i noget i Grønland #dkpol
Det ser ud til at Trump taber sagen om Grønland, han er tilsyneladende godt i gang med at kravle ned fra det træ han har kravlet op i. Han har lavet en aftale med NATO, som vi stadig afventer at høre detaljerne af. Men læren er stadigvæk at vi ikke kan stole på USA, og må arbejde for mere selvstændighed i EU #dkpol
Trump says he will remember, if Denmark says no to give him Greenland. We will say no, and Europe will not forget how USA treated us. USA will never be the same for Europe
#StandWithGreenland
Trump har afvist at tage Grønland med magt, hvilket nok skyldes den store modstand og at han aldrig vil kunne rejse et flertal for det. Vi må se hvor længe det holder, men opgaven i EU og NATO er fortsat en styrket europæisk uafhængighed #dkpol
Flere danske pensionskasser sælger ud af amerikanske investeringer. Det samme høres fra andre europæiske pensionskasser og investorer. Hvis det her breder sig vil det kunne mærkes på de amerikanske renter
https://nyheder.tv2.dk/business/2026-01-21-danske-pensionsselskaber-vender-ryggen-til-trump-usikkerheden-er-for-stor-lyder-det #dkpol