Andreas Andersen

  • Newest posts

    Nu indfører Trump som forventet straftold mod Danmark, Norge, Sverige, Frankrig, Tyskland, Storbritannien, Holland og Finland fordi han ikke får sin vilje. EU må sende et samlet modsvar

    1
    Anders Cornelius Madsen17. januar 2026 · 9:51

    <p><a href="https://apha.dk/author/andreas/&quot; rel="ugc">@andreas</a> hver gang jeg ser en politiker snakke om, at vi skal lave sådan og sådan en aftale med Trump, ved jeg ikke, om jeg skal grine eller græde. </p><p>Trump har i flere omgange demonstreret, at en aftale gælder lige indtil han ikke gider den længere – så gælder den ikke mere. En aftale med USA er lige nu ikke det papir værd, den er skrevet på. Det er tragisk.</p>

    0

    Flere af de mest proamerikanske politikere vender nu USA ryggen. Europa har siden 2. verdenskrig set op til USA og siden skulle alt være amerikansk. De tider er forbi, og Trump vil skade de transatlantiske forhold også efter Trump. Det vil komme til at ramme amerikanerne de kommende år
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenlan

    3
    Anders Cornelius Madsen17. januar 2026 · 1:34

    <p><a href="https://apha.dk/author/andreas/&quot; rel="ugc">@andreas</a> – og samtidig står Julie Rademacher og kritiserer danskerne for ikke at tage tingene alvorligt nok. </p><p><a href="https://tv2.dk/reel/2026-01-16-groenlaender-med-kraftigt-opraab-til-danskerne-6387828656112&quot; rel="nofollow ugc">https://tv2.dk/reel/2026-01-16-groenlaender-med-kraftigt-opraab-til-danskerne-6387828656112</a></p><p>Jeg tror, Chris har ret – der er rigtig meget inderigspolitisk slagsmål i gang her, så man skal passe meget på med at tage alting for pålydende. Det er vist ikke kun danskerne, der måske har misset alvoren i det her…</p>

    0

    Aki-Matilda Høegh Dam fortæller nu soldaterne på Grønland går befolkningen utrygge. Er der nogen undersøgelser der underbygger det? Kunne godt forestille mig det forholder sig omvendt, hvor befolkningen bliver mere trygge, med de trusler de får fra USA
    https://www.bt.dk/samfund/groenlandsk-folk

    1

    Nu er det nok. Trump truer igen mange lande med straftold, hvis de ikke støtter hans annektering af Grønland. Alle lande må stå sammen og give et hårdt modsvar. EU bør også pausere godkendelsen af handelsaftalen med USA

    0

    Det er umulig at lave en aftale med USA, fordi man kan ikke stole på dem og de har ingen respekt for deres allierede. Nu spinner de den arbejdsgruppe der nedsættes til at skulle handle om “overtagelsen af Grønland”. Det her ender med en konfrontation og det er kun spørgsmålet hvor langt Trump vil gå

    0

    Selvom den nuværende Grønlandskrise skulle blive løst, ændrer det ikke på at Europa skal arbejde for at blive mere uafhængigt af USA – både forsvarsmæssigt, økonomisk og teknologisk

    DK, Grønland og USA er blevet enige om at være uenige. USA vil stadig overtage Grønland, men det er en rød linje for DK og GL. Men nu er der enighed om at snakke videre om der kan findes en vej trods uenighederne. Godt gjort af Lars Løkke og Vivian Motzfeldt, men nu må vi se om Trump ikke kortslutter den proces

    0

    “Når kort og terræn ikke passer sammen, så må man droppe kortet og følge terrænet” – citat Lars Løkke Rasmussen

    0