Flot fald i inflationen i Danmark fra 2,9% til 2,5% – vi er snart nede på en normal inflation igen
https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=45053
Hvem tror at Ukraine nogensinde bliver Nato-medlem? Putin kan, modsat dig, godt læse kommentarsporet på et Lindsey Graham-tweet eller se hvordan han bliver buet ved et møde i hans egen hjemby; det amerikanske folk gider ikke gå i krig for Ukraine…
@andreas hoster alle mastodon servere denne soapbox-tjeneste ved siden af deres regulære frontend?
Twitter er godt nok gået hen og blevet uinteressant som websideejer. Tidligere kunne man både importere sine egne tweets til sin webside og autoposte til Twitter når man skrev et indlæg på sin webside. Begge er der nu lukket for, efter Twitter begrænsede adgang til API. Ingen kommer til at lave apps og lign. der fungerer med Twitter mere #dktwitter
Hvem skulle have troet at Ukraine en dag skulle blive Natomedlem? Nu får de samme status som tætte samarbejdspartnere som Finland og Sverige havde tidligere, mens de to lande også er på vej ind i Nato. Putin har i den grad ikke fået hvad han ville
https://www.politico.eu/article/western-powers-nato-security-pledges-ukraine-putin-russia-war/
Vidste du at du kan ændre udseendet til Mastodon ved at anvende en anden Frontend? En af de bedste er Soapbox, og den kan du prøve på denne måde:
- Gå til https://soapbox.expressional.social/
- Indtast din Mastodon server
- Login og giv tilladelse
- Så er du klar til at bruge Soapbox
Du kan med fordel efterfølgende gemme adressen som favorit. På den måde kan du altid tilgå Soapbox når du bruger Mastodon.
Kampen mellem Twitter og Thread handler ikke kun om antal brugere. Den handler i høj grad om hvilket socialt medie der er mest profitabelt. Twitter har historisk haft svær ved at tjene penge, og det er det marked Mark Zuckerberg nu kommer ind i. Når først Threads fungerer godt vil de uden tvivl også introducere reklamer og her har Meta allerede et veldrevet apparat klar
Twitter Blue accounts used to fuel Ukraine War misinformation from pro-Kremlin channels on Telegram https://www.bbc.com/news/world-europe-66113460 #UkraineRussiawar
… hvilket ingen lande i vesten i øvrigt gider – USA er bare det vigtigste i Nato; indlemmer du Ukraine i Nato, og USA ikke gider besvare et art.5-kald, tror du så andre lande gør det?
Indlemmelse af Ukraine i Nato er det sygeste selvmord for Nato..