@kresten@expressional.social @andreas@apha.dk ha ha, det er nok en smagssag. Så skal du bare blive ved med at bruge Mastodons frontend
Lad os se, tiden modner mange ting. I første omgang arbejdes der på et tættere samarbejde med NATO
Og jf NATOs egne bestemmelser kan lande med sådanne dusputes ikke optages i Nato, da de jo tydeligvis importere konflikter (ukr vil påberåbe sig artikel5 med det samme de er inde i alliancen).
Ukraine kommer aldrig med i Nato. Hvordan forstiller du dig det skal ske? Måske ved at Ukraine giver afkald på alt deres landområder, undtagen de vestlige dele. Det sker næppe.
Derfor vil du ende i en territoriel- dispute (hvilket de allerede var i pre-2022 grundet Krim)
Og det er den position Ukraine er ved at komme til. Noget der næppe behager Putin og som regnede med inden han startede krigen. Men selvfølgelig er et fuldgyldigt Natomedlemsskab ikke om hjørnet, det vil ikke ske mens de er i krig
Alt efter hvilken udformning Ukraine ender med tror jeg godt russerne kan acceptere de er med i NATO
SE og FI var de facto medlemmer. Hvorfor tror du USA har solgt F35’ere til FI? Er det fordi, at du tror at USA på nogen måde var usikre om deres ståsted? USA gider ikke engang sælge F35’ere til Tyrkiet, som er et de juri Nato-medlem..
@andreas okay, har prøvet soapbox på pc nu. Den ser nu ikke helt tosset ud. Tænkte mere på f.eks. denne her https://apha.dk/b/75Y der ser lidt sjov ud
Side ikke fundet – Andreas Andersen