Andreas Andersen

  • Newest posts

    Andreas Andersen8. juli 2023 · 22:56

    Det kan være noget regionen har kalkuleret med. De driver jo begge ting om natten

    0
    Twitter kommentar8. juli 2023 · 22:54

    Og lægevagten får ikke besked om det og så køres der forgæves ture. Det skete for os et par gange og det fremmer ikke virkelig den gode stemning 😁
    Jeg savner at køre lægevagt, men jeg savner ikke frustrationen patienter, læger og chauffører bliver udsat for.

    1
    Andreas Andersen8. juli 2023 · 22:26

    Det ser ud til at tanken så er, at man så må vente længere. Der er nok risiko for at nogle patienter så vil vælge at ringe 112, så de kommer ind i FAM i stedet for med en ambulance

    2

    I dag har jeg flyttet min WP mikroblog fra den gamle adresse micro.ansico.dk til den nye adresse apha.dk. Det betyder også at adressen hvor man skal følge bloggen på Mastodon har ændret sig til @andreas.

    WP mikrobloggen har mest været et projekt de sidste år, hvor jeg har forsøgt at implementere ActivityPub i WordPress og set hvordan det har fungeret. Nu er det implementeret både på IT-blogger.dk og på min mikroblog og derfor besluttede jeg den skulle have sit eget domæne. Samtidig har jeg også kombineret mikrobloggen med en backup af indlæg som jeg poster på forskellige sociale medier – de indlæg kommer du dog ikke til at følge når du følger mikrobloggen. På den måde har jeg altid en backup af hvad jeg skriver rundt omkring, hvis nu et socialt medie på et tidspunkt skulle lukke ned.

    WP mikrobloggen bliver nu integreret som en del af IT-blogger.dk til kommentarer af forskellige ting, og ved at følge mikrobloggen kommer du altså også til at følge IT-blogger.dk. Emnerne bliver især IT, sociale medier og andre tekniske emner, men jeg kan da heller ikke se mig fri for at skrive nogle andre faglige indlæg inden for medicin og sundhed på et tidspunkt 🙂 Jeg håber du vil tage godt imod mikrobloggen og følge den.

    0
    Twitter kommentar8. juli 2023 · 21:36

    Ret afgørende at der er lægedækning fordi de svageste ældre uden netværk er 100 % afhængig af lægedækning. Hvis du tror det hjælpe de ældre er på plejehjem , skal du blot huske at de også er afhængig af lægedækning.

    0
    Twitter kommentar8. juli 2023 · 19:50

    Det var ikke usædvanligt at jeg kørte mellem 400 – 500 kilometer om natten for at lomme til patienterne. Halvering af biler kan ikke lade sig gøre, medmindre man er villig til at lade syge mennesker i stikken.

    1

    Dem der tænker Threads vil betyde mindre regulering vil blive skuffet. Threads kommer til at følge Instagrams reguleringspolitik og den er kendt for at være relativt stramt #somedk #threads #threadsapp

    0
    Twitter kommentar8. juli 2023 · 18:09

    To frem for et sted om natten er en forbedring. Men en halvering af biler bekymrer. Mange gamle er altså ikke til video – slet ikke med noget nyopståede/halvakut hvor der er ludt forvirring/angst. tænker de kommer til at gå til FAM i stedet for. Det var vist ikke meningen?

    0