Imponerende indsats Polen gør på forsvarsområdet og for NATO. Her er vi langt bagefter i Danmark og mange andre lande
https://nyheder.tv2.dk/2023-07-03-polen-gaar-amok-i-militaer-oprustning-og-laegger-pres-paa-danmark #dkpol #dkforsvar
@HenrikBruunDK@toot.community @andreas@apha.dk nemlig, og her er det vigtigt ikke at give efter. De skal nok komme
@LiselotteWiller@zirk.us @andreas@apha.dk har du? Men du har vel stadig ikke adgang til app’en i AppStore? Jeg kommer til at oprette en profil, men er også til stede de fleste steder, og så finder jeg ud af hvad jeg vil bruge det til
@andreas @aphandersen på grund af europæiske venner, der allerede har etableret threads-profiler, har jeg overraskende adgang til også at gøre det🤔 Det har jeg så valgt ikke at gøre
@andreas Ret sikker på du har fat i noget. De håber at mange borgere vil presse EU til at åbne for Treads, sådan at EU vil fjerne en del regulering for at imødekomme EU borgerne (læs imødekomme Meta)
Interessant at faktisk skulle Metas nye sociale medie slet ikke have heddet Threads, men i stedet 9e, der skulle stå for de 9 nedenstående termer. Men Zuckerberg kunne ikke lide det og besluttede så navnet Threads i stedet for.
- Expression
- Engagement
- Emotions
- Encouragement
- Efficiency
- Empowerment
- Enrichment
- Empathy
- Environment

Når Meta vælger ikke at lancere Threads i EU og henviser til datalovgivningen får man lidt indtrykket at de også presser på for at undgå for meget regulering. Der er sådan lidt en “hvis ikke vi må dele data mellem vores produkter, så lancerer vi dem slet ikke i EU” holdning over det. En magtkamp mellem techgiganterne og myndighederne, som kan betyde meget for vores privatlivsrettigheder i fremtiden. Derfor er det også meget vigtigt at disse reguleringer besluttes i EU regi, fordi techgiganterne har sværere ved at undvære EU end at undvære Danmark.
Det var det indtryk jeg fik da jeg hørte Meta ikke ville lancere Threads i EU. Ligesom Google Bard i EU. Og som at Facebook ikke vil vise canadiske nyheder fordi canadisk lovgivning gør at de så skal betale mere i skat.
Hvad tænker du?
Super godt råd fra Martin Thorborg på Twitter. En måde at reducere en del støj fra bots på Twitter kan være at angive nedenstående indtillinger under Skjulte meddelser. Dette vil gøre at du kun ser meddelelser fra profiler der har bekræftet deres konto med både e-mail og telefonnummer og som har et profilbillede. Husk dog at du så frafiltrerer profiler der har valgt bevidst ikke at have et profilbillede. Det er en smagssag om du vil interagere med dem #dktwitter #somedk

Over 70 millioner brugere på Threads nu! Det er helt vildt så mange brugere der er kommet på få dage. Godt hjulpet på vej af den store brugerbase der allerede er på Instagram #threads #threadsapp #somedk

Og vi kommer endnu længere bagefter de næste 5 år