Positivt at Nato opruster på den østlige flanke, eneste rigtige efter russerne sender droner ind i Polen. Endnu engang en naiv Trump der bortforklarer Putins skadelige handlinger, hvilket understreger endnu engang vi skal være mere uafhængige af USA #dkpol
Tyskland stiller sig nu som modstander af chatcontrol – det danske EU forslag om at alle beskeder skal scannes for ulovligt indhold, også selvom de er krypterede. Et kæmpe angreb mod vores privatliv. Tak til Tyskland!
https://www.techradar.com/computing/cyber-security/chat-control-germany-joins-the-opposition-against-mandatory-scanning-of-private-chats-in-the-name-of-encryption #dkpol
Positivt at vi nu investerer i europæisk fremfor amerikansk forsvarsudstyr, der er billigere, hurtigere kan leveres og først og fremmest er mindre afhængig af USA #dkpol
Bekymrende og provokerende at russerne sender droner ind i Polen. Hvornår vågner Trump op og indser at Putin ikke ønsker fred? #dkpol
Er der andre der har en profil på Meningspunktet. Et spændende initiativ med et nyt socialt medie der insisterer på den gode samtale og at man ikke kan være anonym. Kræver dog så brug af MitID for at oprette en profil
https://meningspunktet.dk/ #dkpol
Sidder tilbage efter topmødet og tænker, hvad vandt Trump egentlig? Putin blev budt velkommen af den amerikanske præsident med rød løber og det hele. Og måske er det også lykkedes at få amerikanerne til at blande sig mindre i krigen. Trump står tilbage som den store taber, snydt af Putin #dkpol
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a><br />Jeg har ikke hørt om Den Danske Metode. Men hvis du har adgang til Ingeniøren, har de afsløret en del om SpaceAI.</p>
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> jeg blev nysgerrig igår, så oprettede en profil. På overfladen ser det nogenlunde indbydende ud, men jeg blev lidt bekymret da jeg fandt dette <a href="https://drkt.eu/files/ramblings/meningspunktet-dk.html" rel="nofollow ugc">https://drkt.eu/files/ramblings/meningspunktet-dk.html</a> – de har en opgave foran sig ift. at skabe tryghed omkring behandlingen af brugernes data kvaliteten af deres kode. Open source vejen giver transparens, så det kunne de jo overveje! Jeg vil oprette en profil på Friendica.dk og feddit.dk da disse bygger på fediversets principper, det har jeg umiddelbart mere lyst til at støtte op om.</p><p><a href="https://expressional.social/tags/meningspunktet" rel="nofollow ugc">#meningspunktet</a> <a href="https://expressional.social/tags/privacy" rel="nofollow ugc">#privacy</a> <a href="https://expressional.social/tags/danskertrut" rel="nofollow ugc">#danskertrut</a></p>
Andreas Andersen – Andreas Andersen