Andreas Andersen

  • Newest posts

    Henrik B. Andersen29. december 2025 · 22:27

    <p><a href="https://apha.dk/author/andreas/&quot; rel="ugc">@andreas</a> russerne lyver så hurtigt en hest kan rende.<br />Du kan ikke have en ærlig diskussion med dem, fordi de ændre regler og lyver om fakta hele tiden. Typisk os i vesten forsøger vi “fange” dem i hykleri og fejl i deres argumentation. Der fejler vi i vesten, fordi russerne anerkender ikke hvad kommer mod dem, men ændre spillet og reglerne fra time til time til deres egen fordel.<br />En angreb mod en våbenfabrik i Moskva området måske 100 km fra Putins bolig – ja den er nem at spinde</p>

    1

    Nu kommer Putin så pludselig med en historie om at nogen har angrebet hans hjem, midt i forhandlingerne med Ukraine. Er der ikke nogen der kan be- eller afkræfte om det har fundet sted og hvem der står bag?

    2

    500 millioner kroner, det er vel så 100 kroner pr. dansker i gennemsnit, hvilket ikke er meget. Må først og fremmest være den enkelte der afgør om det er pengene værd for dem, andre kan lade være med at købe det.

    0

    Endnu et nederlag til Trump. Han presser Ukraine i stedet for Putin, og når der er et resultat giver Putin ham fingeren. Hvem sagde Trump var en god forhandler?

    0
    Jacob28. december 2025 · 16:03

    <p><a href="https://apha.dk/author/andreas/&quot; rel="ugc">@andreas</a> <a href="https://ansico.dk/@aphandersen&quot; rel="nofollow ugc">@aphandersen</a> Tjah, jeg har forladt fb og twitter år siden. Savner ikke noget. Dog er det ikke lykkedes at få mine venner med over på Mastodon eller BSKY 😟</p><p>Computer og telefon er Apple, såååh er lidt afhængig af USA endnu 🤷</p><p>Til gengæld kom jeg af med Teslaen i februar 😇 Og i år var endnu et år, hvor jeg ikke rejste til USA 😁</p>

    0

    I år 2025 har jeg haft fokus på at øge min digitale uafhængighed af USA. Jeg er ikke i mål, men har taget nogle skridt som jeg her vil dele med jer. For at øge uafhængigheden har mit fokus ikke været at fjerne amerikanske digitale produkter, men at tilføje flere alternativer så jeg har et reelt valg og ikke er sårbar hvis jeg pludselig mister adgangen til de amerikanske digitale produkter.

    På sociale medier har jeg sørget for at være til stede både på de eksisterende amerikanske sociale medier og europæiske sociale medier. Der findes desværre ikke mange reelle europæiske sociale medier, men et godt eksempel er Mastodon og generelt fediverset, selvom de ikke har volumen til at erstatte de andre sociale medier. Men så er jeg til stede, hvis der engang skulle være behov for at vi i Europa rykker os tættere sammen på reelle europæiske sociale medier.

    Jeg har udskiftet lagring i skyen fra Google til Proton, og i samme omgang flyttet mails, VPN, kalender og password manager til et europæisk alternativ. Jeg anvender både Windows og Linux, så jeg ikke er afhængig af et operativsystem. Og på Office-området har jeg for mange år siden anvendt mange alternativer til Microsoft Office.

    Det var mine små skridt mod en højere uafhængighed af amerikanske digitale produkter i 2025. Hvad har du gjort, og har du planlagt at gøre yderligere i 2026?

    0

    I år 2025 har jeg haft fokus på at øge min digitale uafhængighed af USA. Jeg er ikke i mål, men har taget nogle skridt som jeg her vil dele med jer. For at øge uafhængigheden har mit fokus ikke været at fjerne amerikanske digitale produkter, men at tilføje flere alternativer så jeg har et reelt valg og ikke er sårbar hvis jeg pludselig mister adgangen til de amerikanske digitale produkter.

    På sociale medier har jeg sørget for at være til stede både på de eksisterende amerikanske sociale medier og europæiske sociale medier. Der findes desværre ikke mange reelle europæiske sociale medier, men et godt eksempel er Mastodon og generelt fediverset, selvom de ikke har volumen til at erstatte de andre sociale medier. Men så er jeg til stede, hvis der engang skulle være behov for at vi i Europa rykker os tættere sammen på reelle europæiske sociale medier.

    Jeg har udskiftet lagring i skyen fra Google til Proton, og i samme omgang flyttet mails, VPN, kalender og password manager til et europæisk alternativ. Jeg anvender både Windows og Linux, så jeg ikke er afhængig af et operativsystem. Og på Office-området har jeg for mange år siden anvendt mange alternativer til Microsoft Office.

    Det var mine små skridt mod en højere uafhængighed af amerikanske digitale produkter i 2025. Hvad har du gjort, og har du planlagt at gøre yderligere i 2026?

    3

    RE: ec.social-network.europa.eu/@E

    Er det virkelig nødvendigt at EU regulerer hvilke kabler der er tilladte? Ja, det er det hvis markedet ikke selv kan finde ud af det. Producenter har konsekvent anvendt forskellige kabler, der gør det mere besværligt at skifte produkt, ikke fordi det ene er bedre end det andet

    0

    Ingen tvivl om at vi skal i Europa være meget mere uafhængig af USA og må udvikle vores egne digitale tjenester. For eksempel skal Microsoft skiftes ud som udbyder med et frit alternativ, og det offentlige kunne fint gå forrest
    nyheder.tv2.dk/udland/2025-12-

    0

    Der er seriøst nogle amerikanere der tror at man bare kan give hver grønlænder 1 million og så stemmer de ja til at blive overtaget af USA. Godt Grønland og resten af Vesten siger fra overfor Trumps trusler

    0