Macron til europæiske lande: Stop med at købe amerikanske våben og køb europæisk i stedet for
https://www.politico.eu/article/macron-to-eu-colleagues-stop-buying-american-buy-european/ #dkpol
FE-chef Anja Dalgaard-Nielsen uddyber på TV2 deres analyse af at Rusland inden for få år vil være i stand til en storskalakrig i Europa. Forudsætningen er at krigen i Ukraine stopper, USA ikke hjælper Europa og at Europa ikke selv gør noget. Trump bidrager med de første to, mens vi selv har ansvaret for det sidste #dkpol
Nogen der kender til gode fedivers alternativer til LinkedIn? Altså hvor du pænt kan opstille et CV, forbinde til andre i dit netværk, dele jobopdateringer og skrive indlæg
#dkfedi
Det ville være meget forkert at ekskludere KBU-lægerne fra FAM. Det sikrer at de fleste læger får kendskab og kompetencer til at kunne håndtere den akutte patient, som man kan møde alle steder. Selvfølgelig skal de ikke være alene, der skal altid være speciallæger til stede til backup, supervision og til at se de dårligste patienter sammen. Men det er også tilfældet i alle de FAM hvor jeg har arbejdet. Hvis DASEM har kendskab til steder hvor det ikke er tilfældet, er løsningen at ændre det, ikke at fjerne KBU-lægerne fra FAM.
https://ugeskriftet.dk/nyhed/laegefagligt-selskab-kbu-laeger-skal-ikke-vaere-i-akutmodtagelsen
Super godt initiativ med en dansk Friendica server @Jeppe Bundsgaard 😊 Spændende om det bliver til noget i Danmark. Men det trænger godt nok til en modernisering.
Fediversets svar på Facebook – Friendica – indtager nu også Danmark med en dansk server på:
@jeppe står vist bag så vidt jeg kan se. Du finder mig på Friendica på @aphandersen@friendica.dk.
Friendica trænger til en gevaldig modernisering, men giv det en chance 🙂
Danmark uddanner for mange læger (dem der kommer fra medicinstudiet) og for få speciallæger. Vi har tidligere været for langsomme til at skrue op for antallet af læger, nu risikerer vi at vi er for langsomme til at skrue ned
https://ugeskriftet.dk/debat/danmark-uddanner-mange-laeger-og-faa-speciallaeger #dkpol
Ha ha, du har ret 🙂