Valgets vinder Jens-Frederik Nielsen fra Demokraatit virker fornuftig. Han køber ikke Trumps billige tricks der fører til splittelse, men taler om sammenhold. Han skal nok blive en god leder af Grønland #dkpol
Synd for grønlænderne at de konstant skal høre på Trumps respektløse retorik. De er nødt til at sige klart fra, at de ikke ønsker at være en del af USA. Deres bedste muligheder for at nærme sig selvstændighed er at blive i Rigsfællesskabet med Danmark #dkpol
USA har nu indført en told rettet mod stål og aluminium i EU på 25%, og EU har tænkt sig at svare igen. Trumps handelskrig fortsætter, forhåbentlig giver den et kæmpe bagslag #dkpol
Spændende resultat i Grønland. Både fremgang til Naleraq der vil have mere selvstændighed, men største fremgang til Demokraatit der vil gennemføre selvstændighed langsomt og trygt. Og mon Aki-Matilda Høegh-Dam havde forventet at blive den store stemmesluger? #dkpol
Ja, jeg tror på en alliance der er Nato minus USA og Putin-glade lande som Ungarn og Slovakiet
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> den bedste løsning er vel og sige farvel til dem. Og så resten af alliancen tilkendegiver deres forsatte støtte i stedet for at skulle opfinde noget andet..</p>

<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> skal man græde eller grine? Det sidste, jo 🤪</p>
Andreas Andersen – Andreas Andersen