Utroligt dumt at Dankortet ikke kommer hurtigere ind i Apple Pay og Google Pay. Det er tydligt at forbrugerne vil have mobile betalingsløsninger, og hvis Dankortet ikke tilbyder det, så finder de bare noget andet https://www.version2.dk/artikel/rekordmange-betaler-med-mobilen-dankortet-overhalet-foerste-gang
J. D. Vance er uforskammet. At kalde Danmark en dårlig allieret efter alle de år hvor vi har stået skulder ved skulder med USA, er dybt respektløs. Godt Mette Frederiksen melder klart ud og siger fra #dkpol
Udvalget for en mere værdig død synes aktiv dødshjælp lyder for slemt, så de synes vi nu skal kalde det selvvalgt livsafslutning #sundpol
<p><a href="https://mstdn.dk/@simonjust" rel="nofollow ugc">@simonjust</a> tror godt Linux kan få markedsandele inden for andre enheder end PC, men har svært ved at se det blive meget udbredt ved privat desktop PC medmindre der sker noget. </p><p>En væsentlig barriere er også, at de PC'er man køber i butikker kommer med Windows eller MacOS (som så hedder en Mac)</p>
<p><a href="https://mstdn.dk/@EvilCartyen" rel="nofollow ugc">@EvilCartyen</a> ja, det er okay. Linux har nok heller ikke haft ambitioner om at være meget populære og være for bredden. Det er også Linux' styrke.</p>
<p><a href="https://ansico.dk/@aphandersen" rel="nofollow ugc">@aphandersen</a> Jeg tror linux kommer til at vokse lige så stille, men tror aldrig det kommer til at dominere. Det er også ok. </p><p>Vi er på 2% nu – og det er temmeligt højt i historisk perspektiv. Og med Proton fra Valve nu nemt at game på linux, og det har været en barriere for mange.</p><p>Jeg tror, at hvis mange af os "nørder" der er tech support for familien skifter, så kan vi begynde at se børn og ældre skifte OS også. Når man bare bruger en browser, så er det næsten ligemeget hvilket OS man bruger.</p>
Både lægerne (Lægeforeningen) og sygeplejerskerne (DSR) siger fra over for anbefalinger om aktiv dødshjælp. Nu må vi se om politikerne indfører det alligevel https://ugeskriftet.dk/nyhed/laegeforeningen-klart-nej-til-anbefalinger-om-doedshjaelp #dkpol
<p><a href="https://mstdn.dk/@EvilCartyen" rel="nofollow ugc">@EvilCartyen</a> Enig Linux er absolut ikke svært. Men Linux har mange forskellige muligheder, hvilket skyldes ønsket om valgfrihed som Linux bygger på. Og de mange muligheder er ikke tiltagende for alle</p><p>Og så er løbet nok kørt for Linux, med mindre Windows går hen og fejler totalt så folk skal finde et alternativ</p>
<p><a href="https://ansico.dk/@aphandersen" rel="nofollow ugc">@aphandersen</a> <a href="https://uddannelse.social/@engedal" rel="nofollow ugc">@engedal</a> </p><p>Ift hvad man skal forholde sig til i Windows nu, så tror jeg faktisk Linux er nemmere hvis man kan få nogle til at installere det og sætte det op for en. Min svigermor kæmper meget med Windows' utroligt mange reklamer og popup spam.</p>
<p><a href="https://mstdn.dk/@simonjust" rel="nofollow ugc">@simonjust</a> sælges der også nogen i almindelige elektronikforretninger, og er der salg i dem? De skal jo ind i Power, Elgiganten og Bilka for at blive udbredt</p>
The page you are looking for isn't here. – Mastodon Glitch Edition