@lasse_tryde Om de er utilfredse kommer an på omfanget. Nogle vil nok gerne arbejde ekstra (de burde måske på fuld tid). Andre steder er der så meget FEA så personalet ikke magter at tage mere. Så lukkes sengepladser på den konto
@lasse_tryde Det er jo individuelt fra region, sygehus og afdeling. Generelle tal for hvor stort omfanget er er tal kun regionen kan ligge inde med.
@lasse_tryde Dette ses også på afdelinger der ikke har strejket og hvor der ikke er pukkelafvikling
@lasse_tryde Ja det er selvfølgelig en holdning. Jeg mener med massivt at der er forskel på at være afhængig af lidt ekstra fleksibilitet og så problemer med at kunne dække adskillige vagter hver uge med FEA (fx svarende til 20% af sengekapaciteten)
@JanHans01761502 @Medicinmanden Du skriver det er dejligt Mats også kan have de kritiske briller på og hentyder så til at han er ukritisk i andre tilfælde (hvor du er uenig)
@lasse_tryde Jo det er en svaghed fordi det er bl.a. den fleksibilitet vi mangler nu. Vi skal grundlæggende ikke være afhængig af at medarbejdere arbejder massivt ekstra til daglig, vi skal have de medarbejdere der er brug for, for at opretholde den kapacitet vi har brug for
@JanHans01761502 @Medicinmanden Hvorfor mener du så ikke Mats har haft de kritiske briller på i de tilfælde hvor du er uenig?
@lasse_tryde Hvordan mener du sygeplejersker presser systemet nu hvor strejken er forbi? Ved at fravælge at tage frivilligt ekstra arbejde ud over den aftalte arbejdstid? At vi er afhængig af det viser også skrøbeligheden i systemet og det skal vi have noget gjort ved
Notat fra @SSTSundhed om de udfordringer der ventes i sygehuskspaciteten denne vinter. Konklusionen er at kapaciteten ikke er så robust som sidste år og når der skal åbnes COVID-19 sengepladser vil ambulante besøg og elektiv kirurgi blive udsat
sst.dk/-/media/Udgive… #Covid19dk
Så åbner COVID-19 afsnittet på OUH igen. Andre sygehuse vil nok følge efter snart
nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-11… #Covid19dk