@JanHans01761502 @J_Stensballe @mrultiva Det er komplekst og afhænger af hvilken kvalitet og hvilke udrednings-/behandlingsgarantier man vil have
@kasper2619 @Westegnen Problemet varierer og er værre nogle steder (regioner, sygehuse, afdelinger) end andre – men det er et generelt problem. Også et problem der har været kendt i lang tid
@JanHans01761502 @J_Stensballe @mrultiva Hovedproblemet er mangel på personale til den kapacutet der er brug for så enten må politikerne skaffe mere personale eller prioritere hvad vi fremover ikke skal lave eller tilbyde i sundhedsvæsenet
@kasper2619 @Westegnen Hvis problemet bare var manglende penge. Men mange steder er der penge til at slå stillinger op, men ingen at få
@GianniRivera69 Det er sikkert rigtigt. Tror nu heller ikke det bliver relevant med en nedlukning igen
@JanHans01761502 @lasse_tryde Du behøver vel ikke være ansat i regionerne for at kunne fortælle hvordan du vil udvide kapaciteten, når du nu bebrejder andre for ikke at have gjort det?
Hvorfor har sundhedsvæsnet ikke har udvidet kapaciteten frem mod 3. COVID-19 bølge: Det er nemmere sagt end gjort. Det er svært at skaffe personale indenfor de fleste faggrupper. Nogle steder må man endda skære sengepladser, fordi man ikke kan bemande dem
#sundpol #covid19dk
@JanHans01761502 @lasse_tryde Du taler udenom. Det er nemt nok at sige at andre skal løse udfordringer når man ikke selv er i stand til at komme med forslag