@JanHans01761502 @Medicinmanden Er din definition at kritiske briller er når du er enig og hvis du er uenig er det ukritisk?
@lasse_tryde 2/2 Jeg vil gerne understrege at jeg ikke efterspørger mere i løn, hvis det er det du tror. Overenskomstforhandlingerne er afsluttet og dem bakker jeg fuldt op om. Men jeg mener det er en problemstilling vi skal tage hånd om, i stedet for bare at kalde det en fagkamp
@lasse_tryde Personalet og sygehusenes oplevelser kan efter min overbevisning fint bruges til at diskutere problemstillingen, som i øvrigt ikke er ny. Dokumentation for problemets omfang er selvfølgelig relevant, men er ikke data personalet kan komme med 1/2
@lasse_tryde Nej, men vi er bare også nødt til at bevæge diskussionen væk fra om der er et problem og over på hvordan vi løser det. Løsning behøver ikke være flere penge eller ressourcer, det kan også være at prioritere hvad der skal laves
@lasse_tryde Den slags overblik eller statistik har jeg ikke adgang til, måske regionerne har
@lasse_tryde Tænker du eksempler på at man lukker sengepladser grundet personalemangel eller at vakante stillinger er udbredt? Det er en problemstilling både arbejdsgiver og arbejdstagere er enige i, spørgsmålet er snarere hvordan det skal løses
1/2
@JanHans01761502 @mrultiva @J_Stensballe Behovet for kontakt med sundhedsvæsnet stiger i hvert fald med alderen
@JanHans01761502 @mrultiva @J_Stensballe Blandt andet bliver der flere ældre, de lever længere, vi kan meget mere end tidligere og behandler derfor også patienter i højere alder end tidligere