@CZilmer Det kræver samme mandskab som enhver anden indlagt. Arbejder du selv i sundhedsvæsenet?
@CZilmer Man kan godt være iltkrævende og dermed indlæggelseskrævende uden at ligge på intensiv eller i respirator
@CZilmer COVID-19 positive patienter bliver indlagt hvis de er iltkrævende – hvordan kan det være en overflødig indlæggelse?
@CZilmer Jeg er lidt nysgerrig på den sidste sætning du skriver. Hvad bygger du det på?
@Momse982183871 Hvor vil du skaffe personale fra til flere sengepladser, når vi i forvejen har mange afdelinger med vakante stillinger og hvor man har måttet skære i sengepladser – ikke fordi der er færre patienter, men fordi der ikke er nok personale til at bemande sengene
@kasper2619 @GianniRivera69 Vi har fået de pukler grundet tidligere covid-19 bølger. Dem kan vi forebygge ved at undgå (store) covid-19 bølger. Nu vi står foran en bølge skal vi vælge mellem om vi vil have coronapas (eller lign.) eller længere ventelister. Hvad vælger du?
@kasper2619 @GianniRivera69 Nej det er ikke kritiske. Men det går stadig ud over patienterne hvis de fx skal vente et år på et nyt knæ eller en koloskopi
@kasper2619 @GianniRivera69 Det er ikke personalet jeg er bekymret for. Men den æedige kapacitet skal findes, og så kan man kun skrue på den elektive og ambulante aktivitet. Noget hvor puklen fra tidligere bølger endnu ikke er indhentet