@KasperKepp Det er ikke sikkert vi har brug for mere. At det kun er halvdelen er vel baseret på den antagelse at antal smittede vaccinerede vil være uforandret når vi begrænser smitten blandt uvaccinerede?
@KT_Baek @KasperKepp Jo, men på den måde kan vi jo også lave en total nedlukning fordi det forebygger mest. Risikoen er ikke den samme som de forrige bølger, så det er ikke sikkert vi får brug for alle restriktioner. Derfor foreslår jeg vi starter med coronapasset
@JanHans01761502 Du skriver det er et faktum at næste skridt bliver en chip. Det er noget vrøvl
@MadameHolm Nej der er ikke risiko for at hospitalerne denne gang ikke kan klare belastningen, som man kunne frygte ved de to første bølger. Men det vil være på bekostning af andre ting, fx. elektiv kirurgi der udsættes
@Medicinmanden Jeg synes ikke konsekvenserne er så store hvis du er vaccineret – her har du jo permanent coronapas. Men det er klart det er en ulempe hvis du er uvaccineret, fordi du så skal testes. Det synes jeg godt vi kan leve med, i betragtning af vi kan risikere en total nedlukning
@JanHans01761502 Der er mindre risiko for at blive smittet af en vaccineret end en ikke-vaccineret. Det med en chip er et tåbeligt forslag
@KasperKepp Ja hvis du betragter dem som samlet gruppe, men som vaccineret er der mindre risiko for at du smitter, end hvis du er uvaccineret. Lige så vel som der er mindre risiko for at du bliver smittet med COVID-19
Vi har i DK tradition for at vacciner er frivillige. Når man arbejder på sygehus er det et dilemma, fordi du som uvaccineret øger risikoen for at smitte patienter, kollegaer skal arbejde ekstra når du bliver nærkontakt og skal i selvisolation og du kan smitte kollegaer #covid19dk twitter.com/berlingske/sta…