Vi står formentlig foran restriktioner i samfundet endnu engang grundet COVID-19. Vi bør starte med at indføre coronapas igen. Det kan vi godt leve med og det kan sikre at personer enten er testet eller vaccineret
#dkpol #sundpol #dksund #covid19dk
Dette gavner ikke tilliden til myndigheder og politikere: Der blev søgt aktindsigt i statsministerens SMS'er 5 dage før de blev slettet. Aktindsigten blev afvist af Statsministeriet
journalisten.dk/jacob-soegte-a… #dkpol
Dårligt håndteret af statsministeren. Lyder som søforklaringer fra ende til anden. Og hvis sikkerhed var et problem, kan det undre at kommunikationen sker på SMS'er, der ikke er krypteret
nyheder.tv2.dk/politik/2021-1…
#dkpol
@jni_privat @JoachimTHP @AnnettRios9 Det kan jeg slet ikke forestille mig, og det ville også være en dårlig ide, fordi de ville så umulig kunne leve op til den kvalitet et akuthospital skal kunne præstere om natten
@jytte_dk 2/2
Og det gør det også mere mærkeligt at man også vil ligge et nærhospital der, når der er et sygehus med ambulant aktivitet der
@jytte_dk Tønder Sygehus er en del af Sygehus Sønderjylland der er et sygehus på flere matrikler (Aabenraa, Sønderborg og Tønder). Men det er rigtigt at på den matrikel er der ikke modtagelse eller sengeafsnit, men primært ambulant aktivitet
1/2
Det vigtigste spørgsmål om nærhospitaler der skal besvares: hvem skal bemande dem, når der i forvejen mangler personale i praksis og på sygehusene?
nyheder.tv2.dk/2021-10-27-reg…
#dksund #dkpol #sundpol
Jeg bryder mig ikke om den retorik med "praksispligt" @Heunicke der minder om den "tjenestepligt" Socialdemokratiet tidligere foreslog. Hvad med at formidle mulighederne i forslaget i stedet for at få det til at lyde som en sur pligt? #dksund #sundpol #dkpol https://t.co/KqJID6uYl5