@sydfyn @sidsel_vinge @Plolaeger @SSTSundhed Men er det ikke svært at trække et tal for antal i risikogruppen ud af en praksis' journalsystem? Det er vel i sidste ende en lægefaglig vurdering
@HPHenriksen @sydfyn @SSTGustavsen @Plolaeger @SSTSundhed @SSI_dk Jeg forstår godt udfordringen og at det er frustrerende for alle parter. Udfordringen i år er bare snarere et distributionsproblem frem for et mangelsproblem som sidste år. Derfor skal løsningen ikke være den samme som blev foreslået sidste år
Når man læser de her historier får man indtryk af at det altid er en god ide at indføre screening for alt muligt. Det er det ikke – generel screening har også ulemper
#sundpol #dksund twitter.com/KarstenJuhl/st…
Regeringen turde nok heller ikke ophæve grænsekontrollen lige før et valg. Men med disse argumenter kan grænsekontrollen fortsætte for evigt. Måske schengen-samarbejdet skulle redefineres?
#dkpol #eupol twitter.com/tv2newsdk/stat…
@sydfyn @SSTGustavsen @HPHenriksen @Plolaeger @SSTSundhed @SSI_dk Ja det er træls. Får i ikke at vide hvor mange der regnes med at blive leveret? Så kunne man måske booke patienterne efter det
@HPHenriksen @sydfyn @SSTGustavsen @Plolaeger @SSTSundhed @SSI_dk 2/2 Jeg synes ikke man skal udskyde vaccination af de raske så længe der er vacciner nok til risikogrupperne. De skal nok nå at blive vaccineret inden influenza kommer.
@HPHenriksen @sydfyn @SSTGustavsen @Plolaeger @SSTSundhed @SSI_dk Det er fint hvis distributionen kunne styres efter behovet eller måske gøre det lettere at se hvor vaccinerne er. Nogle foretrækker jo at blive vaccineret hos egen læge, andre på apotek eller biblioteket hvor man plejer.
1/2
@sydfyn @SSTGustavsen @HPHenriksen @Plolaeger @SSTSundhed @SSI_dk Sidste år manglede der generelt vacciner og risikogrupperne kunne ikke få en vaccine, fordi for mange raske havde fået dem. Det er vel ikke tilfældet i år? Som jeg forstår problemstillingen skal de gå hen til en anden vaccinatør, men vaccinerne er der