Det her er super godt gået af de praktiserende læger
ssi.dk/aktuelt/nyhede…
#dksund #antibiotika #dklæger https://t.co/34jQ9YAC91
Det gode spørgsmål ved nærhospitaler er: hvem skal bemande dem?
tv2east.dk/region-sjaella… #dksund #dkpol #sundpol
Samme problem mange steder i landet: Mange akutte patienter og problemer med rekruttering til de medicinske afdelinger. Hvordan løser vi det?
dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/hospit… #dksund #sundpol
Rekrutteringsproblemer er gift for sundhedsvæsnet, fordi det fører til dårligere arbejdsmiljø og lukning af sengepladser. Det er hverken godt for de ansatte eller patienterne
#dksund #sundpol #dkpol twitter.com/DRNyheder/stat…
Nogen der ved hvad det kæmpe nedbrud af sociale medier skyldes?
#dkmedier #somedk twitter.com/facebookapp/st…
Det er svært at blive klog på hvad DR's omstrukturering betyder, men forhåbentlig vil det medføre en udvikling mod mere streaming fremover
journalisten.dk/dr-nedlaegger-… #dkmedier
@Wirlander Det virker som at forslaget om nærhospitaler handler om at få ambulatorier tættere på borgerne, hvilket er god service, men er ikke en løsning på mangel af arbejdskraft eller kapacitet
Hvis der mangler hænder og sengepladser i sundhedsvæsenet, hvordan skal nærhospitaler så løse det problem? Hvem skal bemande dem?
#dksund #sundpol twitter.com/laegeforeninge…
Det er i grunden et vanvittigt krav fra politikerne at forestille sig at når supersygehuse bygges, så medfører det færre sengepladser, når vi kigger ind i en stor vækst i ældre de kommende år
#dksund #sundpol twitter.com/JacobRosenberg…