Andreas Andersen

  • Newest posts

    Andreas Andersen24. august 2023 · 5:57

    Tænker ikke denne er så relevant. Der er ikke noget forkert i at udskrive Ozempic, spørgsmålet er om det gøres med tilskud. Og den øgede udskrivning kan måske også forklares af nyligt ændrede guidelines hvor GLO1 agonister i nogle tilfælde nu er 1. valg

    0
    Andreas Andersen24. august 2023 · 5:54

    De eksempler har jeg også set (og det er forkert), men spørger du de praktiserende læger er det et fåtal. Dumt at indføre en stor administrativ bureaukratisk byrde hvis det er tilfældet

    0
    Twitter kommentar24. august 2023 · 5:47

    Tjooo. Man kan sige at den fælles retningslinje der kom for relativt nyligt i samarbejde mellem DSAM og endo er ret klar. DSAM kunne måske gå mere i medierne og melde hus forbi, men det synes jeg egentlig også de har gjort. Det er bare ikke så fed en nyhed 🤷‍♂️

    0
    Andreas Andersen24. august 2023 · 5:46

    Det burde faktisk være noget @DSAM_dk kommunikerede ud, da det især er praktiserende læger der nu efterlades med et indtryk af at de sætter et forkert kryds ved recepterne, selvom det er forkert

    0
    Andreas Andersen24. august 2023 · 5:45

    Ja med det skifte der er sket de seneste år, skal man nok især bruge SGLT2 hæmmer som førstevalg. Men at der er gode grunde til at Ozempic også kan være valgt som 1. valg synes jeg ikke har været så meget fremme i medierne

    0
    Twitter kommentar24. august 2023 · 5:45

    Helt klart 1. valg. Tror faktisk også mange render rundt på metformin der egentligt burde få glp1 eller sglt2. Det kan være det går én til én op med de andre 😬. Så bør vi dog nok holde os til sglt2 fra nu af dog

    Jeg vil dog også sige at hvis jeg havde diabetes uden følgesygdomme/komorbiditet, men med overvægt og knæ- og rygsmerter, så ved jeg godt hvilket præparat jeg helst ville have 🤷‍♂️

    0
    Andreas Andersen24. august 2023 · 5:44

    Jeg har også selv tænkt at en del må være pt. med hjertesygdom eller nyresygdom hvor det eller SGLT2 hæmmer nu efterhånden betragtes som 1. valg før Metformin. Noget der ikke nævnes i medierne

    0
    Twitter kommentar24. august 2023 · 5:43

    DET er noget svineri. Det kommer vi måske til at opdage nu hvor mange af dem kommer retur fra privatklinikkerne så småt!

    Men det tal tænker jeg er laaangt mindstedelen af den 1/4 del der får det “for tidligt” i deres forløb

    0