Nej, det er forkert.
https://twitter.com/NielsANielsen/status/1687067926438748160?s=20
Jeg har intet hørt, og i det link der præsenteres nævnes FL som en diff. dx. Hvad det retteligt også er 🤷♂️
Jeg forstår heller ikke, at det ikke er blevet delt bedre op i undergrupper, men det er åbenbart meget svært.
Dog står der højt og tydeligt i WHO’s vejledning, at patienterne skal screenes for PEM.
Which drug would you prefer if you had dementia? The old AD drug that have been used for years, but does not work very good. Or the new drugs that does not work better, and have potential serious adverse events and high price
https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2807943
Hvilket lægemiddel ville du helst behandles med hvis du havde demens? De gamle velafprøvede lægemidler, som ikke virker særlig godt. Eller de nye lægemidler som ikke virker bedre, men er dyre og har potentielle alvorlige bivirkninger. God diskussion af dette
https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2807943 #demens #geriatri #dksund

Spørgsmålet er nok også hvem der er blevet rekruteret til programmet. Er det dem der i forvejen er motiveret for vægttab, som sagde ja til at være med i studiet, hvor de fik tilbudt hjælp til det?