Spændende at se erfaringer fra at give COVID-19 vacciner med vaccinepistol. Kan vi slippe for de lokale bivirkninger? Giver det andre bivirkninger? Hvordan påvirker det effekten?
ing.dk/artikel/ssis-c…
#covid19dk #dksund
USA nødgodkender COVID-19 vaccine fra Johnson & Johnson, og det samme sker måske i EU snart. Flere vacciner på markedet vil også speede vaccinationsprocessen op, så vi snart slipper for restriktioner
nytimes.com/2021/02/27/hea… #COVID19dk
@BirgitRiecke Jo måske. I praksis vil det nok bare blive kaldt for læger, og så vil man måske i højere grad anvende navnene fra uddannelsesstillingerne som KBU-læge, introlæge eller HU-læge
@JensBoien @Medicinmanden Jeg synes det er fint det nu bare kaldes læger og overlæger
Ny overenskomst for yngre læger, som nu gør op med titlen "Reservelæger". Den titel var da også lidt nedladende og gammeldags
laeger.dk/nyhed/yngre-la… #dklæger
Gætter på en del lande gerne ville have vist det, inden de indkøbte superfrysere 🙂
#covid19dk https://t.co/bfZoJQHRDQ
Det er svært at se Venstre være kandidat til statsministerposten når de kun er det 3. største parti. Spørgsmålet er hvornår Konservative stiller med en kandidat
nyheder.tv2.dk/politik/2021-0… #dkpol
What? "Ifølge @pfizer er det kun rimeligt, at vi får færre vaccineglas, hvis vi kan finde ud af at hive flere doser ud af dem". Uansvarlig udmelding i en coronapandæmi
nyheder.tv2.dk/samfund/2021-0… #covid19dk #dksund #sundpol
Forhåbentlig kan vi få en journalføringsbekendtgørelse hvor fokus er et arbejdsredskab og ikke dokumentation for dokumentationens skyld. Overdokumentation kan føre til mere defensiv medicin ugeskriftet.dk/nyhed/nye-jour… #dksund #sundpol #dklæger
Follow-up 6 måneder efter udskrivelse med COVID-19 fra hospital i Wuhan viser symptomer så lang tid efter. Ville være spændende at se sammenligning med en kontrolgruppe, herunder patienter indlagt med andre tilstande
thelancet.com/journals/lance… #covid19dk