Twitter kommentar20. juli 2023 · 7:37
I hele 2019 fik knap 58.000 personer et præparat med semaglutid. I de to første kvartaler af 2022 alene er tallet oppe på 120.000.
En voldsom stigning i diabetes i giver fald…
Andreas Andersen20. juli 2023 · 7:19
Der fremgår at salget af Ozempic har været stigende og at der fra pt. har været en efterspørgsel til vægttab, men der fremgår netop at man ikke kan sige noget om indikationen lægerne har udskrevet det til. Det kan også skyldes at det er et populært valg som diabetesmiddel


https://www.dr.dk/nyheder/indland/myndighed-vil-saenke-forbruget-af-dyr-vaegttabsmedicin-markant
Myndighed vil sænke forbruget af dyr vægttabsmedicin 'markant'