Det ser ud til at Twitter brand, navn og logo er på vej væk og erstattes af X brand, antydes af Elon Musk #dktwitter

Tragisk drab i psykiatrien, den slags må ikke ske! Nogle kobler det sammen med andre dagsordener vedr. psykiatrien, men det er for tidligt før vi ved mere om hvad det er sket. Når vi ved mere, kan det diskuteres hvordan det kan forebygges
https://laeger.dk/nyheder/laegeforeningen-om-drab-i-psykiatrien-det-er-svaert-ikke-at-blive-dybt-beroert/ #sundpol #dksund
Men til ældre er opioider vel heller ikke et vildt godt valg eller?
Såfremt det er til en pt. der ikke også har diabetes og det udskrives med klausuleret tilskud (det kan også udskrives uden), så lyder det meget dumt!
Fra en vægttabsgruppe på Facebook:
*…Min læge ville idag udskrive Ozempic til mig, da det er billigere og nemmere en Saxenda…."
Hvor ved du det fra? Og i så fald er det vel uden tilskud som er klausuleret?
Det ville ikke være første gang – det er hele tiden blevet udskrevet til folk uden diabetes, det er ikke noget nyt 🤔
Nej, men hvis man har brugt paracetamol og der er behov for yderligere farmakologisk behandling er opioider ofte næste valg. Så det er mest i mangel af bedre