@kresten@expressional.social Lemmy er også et meget spændende projekt
<a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> tænker mastodon og lemmy. Kan rigtig godt lide Lemmys potentiale, og har allerede været igang med at bidrage til udviklingen. Har aldrig været den største fan af Twitter, men synes mastodon er ret fascinerende fordi det er så succesfuld som det er, og nu sidder jeg her jo nu, så det er jo noget jeg bruger indimellem.
@kresten@expressional.social lyder spændende. Skal det så være Mastodon eller en anden Fedivers server?
@aphandersen @andreas giver fin mening. Havde også tænkt mig at rode med at selv-host noget når jeg får bygget min server.
@kresten @andreas ja det er sådan WordPress’ implementering af fediverset ser ud indtil videre og der er stadig plads til forbedring. Jeg bruger det dels til at have backup af indhold på sociale medier i tilfælde af at de lukker og dels til at teste
@kresten@expressional.social Nogle stykker 😊 ej det er fordi jeg også tester Fediverset med WordPress, men lige nu usikker på om svar slår igennem så folk ser den. Nu kan vi jo se om du ser denne besked
Vestukraine har bettet på Nato, mens østukraine har bettet på Rusland..
Dem I øst var de smarte: selvfølgelig sender vi ikke soldater til Ukraine, ligesom russerne.
Det er den ærlige fremstilling af tingene – alle der gider kigge objektivt på tingene, kan se dette..
Det er fint hvis Tyrkiet gerne vil med i EU, men de skal selvfølgelig overholde adgangskravene, hvilket kræver en del ændringer af Tyrkiet selv #eupol
@andreas er lidt nysgerrig på din prognose. Tror du på at mastodon bliver udbredt nok i dk til at det kan blive de facto erstatning til Twitter bl.a. i nyhederne? Så fornyligt at Holland har en officiel instans nu, hvilket jeg synes er meget fascinerende