Nets forklarer den nylige kritiske fejl i betalingssystemet med at “Nets’ platform i perioder lørdag aften kørte meget langsomt. Det forsinkede nogle onlinekøb, så de ved en fejl blev blev koblet sammen med andre køb hos en af Nets’ underleverandører og ikke blev kontrolleret af systemet”. Den forklaring er overhovedet ikke okay og det bør Nets straks rette op på #dkpol
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Nvidia Shield med Kodi eller VLC virker perfekt. Nvidia Shield som Plex-server virkede ikke for mig, men har ikke testet i årevis.</p>
Det er nødvendigt at det skal fungere med undertekster, så det lyder ikke som at Nvidea Shield er løsningen her, hvis det ikke er blevet bedre?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Jeg kører nvidia shield + NAS. Jeg kørte Plex fra min Shield i starten, men hvis man vil have undertekster på, så transcoder den dem på (så klienten er simplere) men det skal man have mange flere kræfter til. Dette er … Lang tid siden, så måske har de ikke samme ressourcespild nu, men det var den primære årsag til at Plex ikke fungerede for mig.</p>
Det er også det jeg har planlagt at bruge det til, så det vil jeg kigge nærmere på
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Jeg gik efter en serie fra Western Digital, der hedder red dot (WD Red). De er specielt beregnet til NAS og dermed til altid at være tændt. Der er garanteret andre producenter, der har noget lignende. Mine har nu kørt i 9 år uden problemer, og bruges primært til Plex, fællesdrev og familiens fotosamling.</p>
Har selv overvejet Synology, men er bange for at det ikke kører flydende nok, men det lyder det til det gør. Hvad er dine overvejelser så om valg af harddiske?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Jeg bruger en Synology ds216play server. Det virker fortræffeligt. Og den kører 24/7. Den findes i nyere versioner. "16" i modelnavnet indikerer produktionsåret, så det er måske tid til snart at skifte, men på den anden side "if it works, don't fix it" 😄 Det vigtigste da jeg satte den op, var valget af diske, som skal være beregnet til non-stop brug.</p>
Fint at bruge noget man har i forvejen. Er den så tændt døgnet rundt eller tænder du den når du skal bruge Plex?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Den er tændt 24/7, den bruger næsten ikke noget strøm (vi taler om 5 watt når den ikke laver noget). Jeg har siden begyndt også at bruge den til at "hoste" andre ting.</p>
Andreas Andersen – Andreas Andersen