Indtil videre kører jeg det bare med en af husstandens PC'er som server, og installerer så Plex apps på bl.a. vores Apple TV. Det kører fint. På sigt overvejer jeg at investere i en NVIDEA Shield som Plex server og hvor filmene ligger på en ekstern harddisk.
<p><a href="https://mastodon.social/@mshdk" rel="nofollow ugc">@mshdk</a> <a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> </p><p>Jeg ville gerne, men mangler den der opsætning af netværk/harddisk og Plex server, så jeg har haft brugt internet archive og gratis undertekst filer de sidste par gange jeg skulle finde noget</p>
Det tror jeg også snart bliver løst, fordi der er efterhånden mange der efterspørger en Linux app. Interessant med filen.io, hvad bruger du så den til? Bare som drev eller hvad?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> men deres Linux apps har noget at lade sig ønske.<br />Men det kommer nok på et tidspunkt.<br />Indtil videre har jeg, set mig nødsaget til at have en konto ved filen.io .</p>
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> 100 % simple login, du har gratis simple login når du opretter dig med proton mail<br />Den er dog godt gemt</p>
Det er lidt mere bøvlet at digitalisere serierne, fordi det kan være svært at finde ud af hvilke spor der svarer til hvilket afsnit, men synes du ikke Plex håndterer serier ret godt?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> jeg har for en del år siden gjort det samme med mine dvd og bluray. Virker fint med film, lidt besværligt med serier</p>
Her i sommerferien har jeg startet et projekt der handler om at få mine gamle DVD-film digitaliseret. Jeg ser aldrig mine gamle DVD-film ellers, fordi det er for bøvlet at lede efter den DVD man gerne vil se. Jeg digitaliserer dem derfor, og lægger dem ind på Plex, så jeg kan tilgå mine DVD-film fra noget der minder om Netflix. Det fungerer supergodt, og jeg finder mange gode film som jeg ikke kan finde på streamingtjenester. Og så er det helt lovligt at lave en digital kopi af en købt DVD-film til sig selv. Har I andre gjort noget lignende eller smider i jeres gamle DVD-film ud?
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Jep bare som drev, jeg er efterhånden 9 mdr inde i en Linux test som daily driver.</p><p>Proton bruger jeg til billede backup fra mobil</p><p>Jeg lurer dog lidt på pcloud, som cloud løsning.</p>
Andreas Andersen – Andreas Andersen