Det er verdens dårligste ide, vi skal ikke i EU have åbnet bagdøre til krypterede data
https://www.techradar.com/vpn/vpn-privacy-security/the-eu-wants-to-decrypt-your-private-data-by-2030
Det er godt nok verdens mest kedelige nyhed. Det bliver fremstillet som om Donald Trump nu er syg, men venøsinsufficiens er meget udbredt hos ældre, og kan knap overhovedet kaldes en sygdom. Det er vist mere clickbait end det er en nyhed
https://nyheder.tv2.dk/udland/2025-07-17-donald-trump-er-kronisk-syg
Jeg har nu flyttet nogle af familiens digitale tjenester til Proton – en europæisk udbyder med fokus på privatliv og beskyttelse af data. Det har jeg skrevet lidt om her
https://www.it-blogger.dk/mit-skifte-til-proton-mail-kalender-drive-og-pass/
Ja den største begrænsning ved Proton mail er at man kun kan have 3 custom domains. Nogle familier har måske et domæne Per person.
Digitaliseringsministeriet skifter nu fra Microsoft Office til LibreOffice. Et vigtigt skridt for at øge uafhængigheden af digitale systemer. Forhåbentlig følger flere med, og investerer også i udviklingen af open source løsninger
https://blog.documentfoundation.org/blog/2025/07/08/danish-ministry-switching-from-microsoft-office-365-to-libreoffice/
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> hvis du skulle overveje nextcloud istedet? så er det her måske et bud til at køre den på .. <a href="https://cloud68.co/" rel="nofollow ugc">https://cloud68.co/</a> ? Ved ikke om der er bedre eller værre en proton?</p>
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> jeg er glad for deres mail og VPN løsninger.<br />Vil flytter hele familien fra google til proton ib denne måned.</p>
Overvejer at flytte nogle af familiens cloud drives fra fx Google, iCloud og OneDrive til Proton Drive. Er der nogen der har gode og dårligere erfaringer med tjenesterne fra Proton? #dkmastodon
EU bør komme med et kraftigt modsvar, så toldkrigen kan stoppes hurtigst muligt. Det ser ikke ud til at Trump stopper af sig selv https://www.dr.dk/nyheder/penge/trump-anbefaler-50-procent-told-paa-eu-fra-1-juni #dkpol
Tak for tippet Bjarke. Havde det kun været til mig ville Nextcloud være fint, men til hele familien har vi brug for en færdig løsning