@GludEva @MartinCEPOS Så opfatter jeg det nok ikke på samme måde som du gør. Altså jeg kan godt se det er et provokerende standpunkt, men jeg læser ikke noget i det, der skulle være særlig kønsbestemt
@lasse_tryde Det er fordi du lægger for meget i dette eksempel. Det var et eksempel på at strejke afblæses, grundet nødberedskabet kun kan bemandes. Så vidt jeg husker var det gældende for ca. 1 ud af 3 afdelinger sidste gang sygeplejerskerne strejkede
@lasse_tryde 2/2 det er altså ikke nødvendigvis med vilje at der ikke er ansat det antal medarbejdere der skal til at drive en afdeling. Viljen er der og økonomien er der, men medarbejderne er der ikke, fordi de vælger noget andet
@lasse_tryde Jeg har ikke argumenteret for at man skal køre med overkapacitet. Jeg har sagt at man skal kigge på hvad det er for nogle forhold, der gør at der er de her skrøbelige bemandingsproblemer, og hvordan man kan forbedre de forhold 1/2
@GludEva @MartinCEPOS Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at det skulle være et specielt sexistisk standpunkt? Hvorfor det?
@lasse_tryde Ikke nødvendigvis. Der er også eksempler på afdelinger på hospitaler der ikke kan strejke, fordi de kun har nok faste medarbejdere til at udgøre et nødberedskab
@lasse_tryde Det kommer an på hvad årsagen er. Hvis årsagen er at man ikke kan skaffe faste medarbejdere, grundet rekrutteringsproblemer, er vikarer en meget dyr løsning. Og jeg tror altså ikke afdelinger planlægger med overkapacitet fordi sygeplejersker skulle finde på at strejke 🙂