@MartinCEPOS Du skriver følgende som argument for at genetillæg skal regnes med når man sammenligner løn. Kan du uddybe det? Hvis man skal sammenligne løn ift. de kompetencer personale har, giver det ikke mening at medregne genetillæg, efter min opfattelse
#ok21 https://t.co/eKCUk5FJhr
@majaajam Der foregår i disse dage meget debat om hvad der skal tælle med og hvad der ikke skal, når løn sammenlignes. Skal pension med? Skal særtillæg med? Min pointe er at genetillæg netop gives fordi man arbejder på tidspunkter hvor andre holder fri, og derfor ikke bør tælle med
@PernilleThordal @HelleHoestrup @framidten @Wirlander Helt enig. Det er vel også en pointe til DSR, når de skal fordele de midler der i overenskomsten går til sygeplejersker, at de husker at fordele noget mere til dem på gulvet?
@PernilleThordal @HelleHoestrup @framidten @Wirlander Helt enig, det er da også de sygeplejersker jeg hyppigst møder i mit arbejde i vagterne
Skal genetillæg med når man sammenligner løn med andre? Det kommer an på hvad man vil sammenligne, men vil man se om lønnen er høj eller lav ift. kompetencer, bør de ikke medregnes. Det er netop ikke tillæg for kompetencer, men for at arbejde mens du danser om juletræet
#ok21
@HelleHoestrup @PernilleThordal @framidten @Wirlander Ja, det er rigtigt og nogle af dem er nok med når du filtrerer på "sygeplejersker". Men netop "kandidatuddannede" har sin egen filtrering og derfor tænker jeg ikke de er med
@HelleHoestrup @PernilleThordal @framidten @Wirlander Der står da vist ikke der at det er når du filtrerer på "sygeplejersker" at de er inkluderet, men bare at de er med i lønbarometeret. Hvor ser du hvad der er inkluderet i "kandidatuddannet" og hvad der er med i "sygeplejerske"?
dsr.dk/loen-og-arbejd…
Ganske udemærket gennemgang af den gennemsnitlige sygeplejeløn opgivet af DSR af @MartinCEPOS. Jeg savner lidt nærmere gennemgang af hvilke ansættelsestyper de dækker over. Er det kun hospitalsansatte? jyllands-posten.dk/debat/blogs/ma… #ok21 #sundpol
@HelleHoestrup @PernilleThordal @framidten @Wirlander Det er rigtigt, men netop kandidatuddannelsen er vel netop ekskluderet fra Cepos' tal idet de også er det i DSR's lønberegner. Ligesom ledende sygeplejersker heller ikke er inkluderet