@PernilleThordal @framidten @Wirlander @HelleHoestrup Jeg tror ikke sygeplejerskerne med kandidat-overbygning er med i Cepos' tal. De 41.900 kr. stammer vist på Lønbarometeret på DSR's hjemmeside, hvor man netop kan vælge mellem sygeplejerske og kandidatuddannet
dsr.dk/loen-og-arbejd…
@Wirlander @jcpersen @Sygeplejeraadet @radikale Jeg har svært ved at forstå hvad der menes med at afskaffe en så gammel reform. Det kan man vel ikke rigtig? Man kan lave en ny reform med helt nye forudsætninger
@lasse_tryde Det her kan blive et større problem i fremtiden med større mangel på sundhedspersonale, og derfor er det relevant at snakke om hvad man gør ved det. Rettidig omhu.
@lasse_tryde Jeg synes ikke det er så ulogisk. Der er masser af eksempler på afdelinger der ikke kan rekrutere og har vakante stillinger. I stedet må de ansætte dyre vikarer. Noget skrøbeligt, fordi hvad gør man hvis der ikke er vikarer tilgængelige?
@lasse_tryde De tal du efterlyser kan alle og enhver ikke levere, det er ledelserne på sygehusene der har adgang til dem. Betyder det at medarbejdere ikke må give udtryk for at de oplever en presset hverdag?
@lasse_tryde Det lyder til du gerne vil have det her til at handle om løn, men det mener jeg ikke det gør. Mit oprindelige spørgsmål var om en bemanding ikke er for skrøbelig hvis det svarer til et nødberedskab. Hvad skyldes det og hvad kan man gøre?
@lasse_tryde Den slags offentliggøres ikke, med mindre en journalist søger aktindsigt. Og det her handler ikke kun om Silkeborg, men generelt afdelinger hvis bemanding hænger i en tynd tråd. Her er Silkeborg ikke alene
@lasse_tryde Når der behandles patienter på afdelingen er det relevant for os alle. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der betyder noget for bemanding på din afdeling 🙂
@lasse_tryde Jeg synes det er interessant at der er afdelinger hvor den daglige faste bemanding kun svarer til et nødberedskab under en strejke. Det virker noget skrøbeligt. Der bør fokus på de afdelinger og hvad der gør at det er tilfældet
@lasse_tryde Drejer det sig ikke om vakante stillinger på disse afdelinger, siden de bruger dyre vikarer? Og du kender vel ikke gennemsnitslønnen for de sygeplejersker der er på de her afdelinger?