@EliasenFinn @GreteGc Jeg tror ikke du vil se et lovindgreb inden for 15 dage. Den seneste sygeplejestrejke varede vist 6 uger
@sarasmithhald @Wirlander @CVraengmose Spørgsmålet er så bare om det altid har været sådan eller om der sker en ændring
@theisborregaard Det kan vi godt blive enige om, det har bare ikke noget særligt med bemandingsproblemet på nogle afdelinger at gøre. Som du siger, bliver disse problemer nok ikke løst med højere løn
@sarasmithhald @Wirlander @CVraengmose Det er selvfølgelig vigtig. Er der egentlig dokumentation for at flere søger væk end før i tiden?
@theisborregaard 3/3 men naturligvis kan der være en sammenhæng mellem grundlønnen og hvor mange der vælger at (for)blive sygeplejerske og dermed udbuddet af sygeplejersker
@theisborregaard 2/3 med andre ord: jeg tror ikke du får flere sygeplejersker til at søge hen på en dårlig afdeling, ved at øge lønnen for alle sygeplejersker. De vil stadig søge hen hvor der er bedst trivsel og arbejdsmiljø
@theisborregaard Jeg tror ikke det primært er lønnen der gør at nogle afdelinger ikke kan rekrutere og har vakante stillinger, mens andre godt kan. Det er snarere trivsel, at bemandingen ikke står mål med opgaverne på den bestemte afdeling og lign. 1/2
@Wirlander @sarasmithhald @CVraengmose Det giver heller ikke mening, fordi en lavere løn vil ikke få flere sygeplejersker til at søge de vakante stillinger. Det vil højere løn heller ikke nødvendigvis
@sarasmithhald Ja det giver mening. Svært for afdelinger der ikke har nok sygeplejersker fastansat til et nødberedskab, hvis de heller ikke må bruge vikarer