@YngreLaeger Super, godt resultat selvom man godt kunne ønske sig en højere stemmeprocent
@YngreLaeger Er de 80% ja-stemmer fra ur-afstemningen, der ikke blev godkendt, eller fra bestyrelsen?
@lars_kunstmann @DFredsgaard @regeringen @SSTbrostrom Ja bestemt – men tallet 1/40.000 er også højere end jeg hørte til at starte med. Og der findes andre vacciner der både virker bedre og har færre bivirkninger
@DFredsgaard @lars_kunstmann @regeringen @SSTbrostrom Ja, det spørger jeg også mig selv om. Svaret jeg har fået er at det er et nordisk registerstudie der er på vej, der peger på 1/40.000. De nordiske registrere er nogle af de mest pålidelige
@Diana1019 @KasperKepp Jo, det er derfor. Fordi det vurderes at fordelene ikke overstiger ulemperne for alle, i forhold til det at få udsat sin vaccination et par uger
@Diana1019 @KasperKepp Når en læge ordinerer et lægemiddel er det fordi de vurderer at der er høj sandsynlighed for at fordele vil overstige ulemper. Men det kan vise sig at forholde sig anderledes efterfølgende, fx. hvis en sjælden alvorlig bivirkning indtræffer. Det er nemt at være bagklog bagefter
@Diana1019 @KasperKepp Intet lægemiddel gives hvis man på forhånd forventer at ulemperne overstiger fordelene. Men ingen kan forudsige om det også er tilfældet efter lægemidlet er blevet givet
@Diana1019 @KasperKepp Ideen med vacciner mod COVID-19 er sammen at sænke risikoen for COVID-19 i samfundet, hvilket vil beskytte nogen mere end andre, både mod sygdom og nedlukninger. Som tidligere nævnt tror jeg ikke det er et problem at finde frivillige, se blot her på Twitter
@Diana1019 @KasperKepp Jo jeg forstår udemærket hvad du mener. Den enkelte må vurdere om de vil vaccineres – men selvfølgelig også tage konsekvenserne af deres valg, fordi der er også en risiko ved et fravalg
@Diana1019 @KasperKepp I øvrigt er det en myte at det er kvinder under 60 der får disse bivirkninger. Der er bare flest kvinder under 60 der har fået vaccinen