Andreas Andersen

  • Newest posts

    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:20

    Jeg glæder mig kun til øget assistance fra AI. Tror dog ikke jeg ender uden arbejde 😂.

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:19

    I bliver alligevel snart løbet over ende af AI og telemedicin – tag og se på patienterne som forbrugere af sundhed i stedet for at hænge fast i symptombehandling og overmedicinering 🙂 
    Mere liberalisering af sundhedssektoren @larsloekke – tak!

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:19

    Det kan SAGTENS blive dyrere! Vi har ikke et problem (generelt, måske på enkeltområder) med underdiagnostik i Danmark, vi har et problem med OVERdiagnostik og det vil friere adgang til div blodprøver og billeddiagnostik kun gøre værre, uden at bidrage sikkert til øget sundhed!

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:18

    Lyt til @lowcarbGP og læs hans dokumentation udgivet som case studies – gør det samme og spar skattekroner mens du bringer sundhed frem for symptomlindring 🙂 
    Det kan ikke blive dyrere at jeg kan vælge frit – men det vil styrke kvaliteten i almen praksis 👍

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:17

    Et sted mellem 82 og 98 🤷‍♂️. Det kan man jo fint argumentere for, så er det bare helt slut med et sundhedsvæsen for alle, fordi det vil blive så ekstremt dyrt at der vil skulle være selvbetaling for stort set alt 🤷‍♂️

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:17

    Hvor mange patienter har du bragt i remission for diabetes2 eller metabolsk syndrom? 
    Vi skal af med det monopol I læger har nu – en model hvor sundhedskortet giver frit valg blandt alle praktiserende læger fra dag til dag er målet @larsloekke

    0
    Twitter kommentar14. juli 2023 · 11:16

    Du har helt ret i øvrigt! Det vil KUN bidrage til overdiagnostik. Det er slemt nok at læger kan bestille blodprøver 😉 for vi overbestiller også ALT for meget (ingen har brug for årlige D-vitaminscreeninger)

    0
    Læger Uden Sponsor14. juli 2023 · 6:35

    Overdiagnostik er et kæmpeproblem både i DK og internationalt. Det sygeliggør borgere og drænerer sundhedsvæsenet for ressourcer.

    0
    Jacob13. juli 2023 · 22:31

    @aphandersen Åh, ja, det er med til at lægge en dæmper på oplevelsen at gå ud, synes vi 😳

    0