Andreas Andersen

  • Newest posts

    En af de mærkeligste ting når man er på ferie er drikkepenge. Jeg kan aldrig finde ud af om det forventes og hvor meget man skal give og går derfra med halvdårlig samvittighed. Kender I det? #dkmastodon #danskertrut

    1

    Jeg undrer mig over hvornår debatten tog en drejning fra et forslag om at der bør tilbydes hygiejneprodukter gratis på alle offentlige toiletter til at ingen må stille hygiejneprodukter til rådighed på deres toiletter #dkpol

    0
    Andreas Andersen12. juli 2023 · 19:56

    Det mener jeg faktisk ikke er irrelevant. Hvis en prøve viser et resultat der skal handles på, som fx en lav saltværdi der dækker over en cancer, kan personen ikke alene være ansvaret. I USA ville lab formentlig blive sagsøgt for forsinket opdaget cancer

    0
    Twitter kommentar12. juli 2023 · 19:51

    Laboratorierne – de eksisterende – ska priv. og ha tilladelse t at sælge alt d de v t hvem de v 🙂
    Din snak om ansvar r som sagt irrelevant – prøverne r ofte evalueret af egen læge ca. årligt igennem en del år og blir d stadigt Jeg v bare have flere data v ændringer i livsstil

    0
    Andreas Andersen12. juli 2023 · 19:42

    Men hvad er så det der hindrer privat lab i DK? Ikke umiddelbart at det offentlige har deres lab, så privatisering løser ikke det problem. Lægen er som udgangspunkt ikke kun relevant ved fortolkningen, men fx. også ansvaret. Det løser de nok i USA ved at sagsøge labfirmaet

    0
    Twitter kommentar12. juli 2023 · 19:36

    At tage blodprøven og få std analyser koster ikke meget i USA
    Som sagt har jeg ikke brug for en læge i fortolkningen af de prøver det drejer sig om i mit tilfælde 🙂

    0
    Andreas Andersen12. juli 2023 · 19:30

    Hvordan skulle privatisering kunne løse det problem, andet end at du vil have en del af den kapacitet der i dag anvendes til blodprøver vurderer lægefaglig indiceret? Der skulle ikke være nogen hindring i at åbne privat lab, men du skal selvfølgelig betale hvad det koster

    0
    Twitter kommentar12. juli 2023 · 19:25

    Derfor går jeg ind for mere privatisering i sundhedssektoren 🙂 Hellere i går end i morgen! #dkpol 
    De fleste prøver er std. og meget billige – jeg vil bare havde dem hyppigere end min (gode) læge MÅ give mig dem 🙂

    0
    Andreas Andersen12. juli 2023 · 19:18

    Er det kun for honorar eller også for analyser? Enkelte analyser af forskellig slags vil også være omkostningstungt, når de ikke køres så tit. Under alle omstændigheder bør den slags være privat, ikke offentligt

    0
    Twitter kommentar12. juli 2023 · 19:14

    Nej, der findes ikke masser af eksempler på det i Danmark! Hvor mener du jeg kan gå ind og købe en blodprøve efter eget valg?
    Jeg har set nogle grådiger læger sælge "pakkeløsninger" fra ca. 20.000,- kr. Kan ikke finde ét sted hvor jeg kan vælge analyser selv 🙂 #dkpol

    1