Problemet, som du selv belyser, er at der jo vil blive fundet alt muligt af varierende relevans, og det vil være det offentlige der skal finde ud af om det er noget, og evt. behandle det. Det er døden for det offentlige imo
Jeg undrer mig over hvad en diskussion om overdiagnostik og blodprøver har med en helt anden diskussion om type 2 diabetes og metabolisk syndrom at gøre
Hvis det nogensinde kommer dertil at man skal kunne betale for hvad som helst, kan det ikke være en offentlig/regional opgave at have et system eller kapacitet til dette. Det må være i privat regi og naturligvis med den nødvendige regulering
Ja og jeg tror faktisk vores sundhedsvæsen rummer meget data der kunne bruges til at gøre ting smartere. Selvfølgelig under de rigtige rammer for brug af disse data
En del er jo allerede kendt viden, som så ikke er brugt så systematisk. Vintervejr, influenzasæson, fed julemad, nytår o.m.a. er kendte sæsoner for flere patienter.
Enig. Man kan så godt argumentere for at man selv skal kunne betale for hvad som helst, men det vil smadre vores offentlige sygehusvæsen OG det vil helt sikkert ikke give mere sundhed!
Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en dårligere ide en at patienterne skal kan kunne vælge og vrage i hvilke prøver denne vil have.
Du skriver ekstremt nedladende, som om jeg er betalt af “Big pharma” og kun ønsker at hælde medicin i mine patienter når sandheden er at jeg forsøger alt hvad jeg kan at undgå det. Jeg tror jeg forstår hvorfor nogle ikke vil skrive med dig 🤷♂️
Ja det vil kræve en markant egenbetaling for dem der vil købe disse ydelser, evt. en forsikring i tilfælde af at der findes noget det offentlige skal ind over