Katie Millers tweet er en fornærmelse mod det grønlandske folk og næppe planlagt af hende selv. Hvordan amerikanerne kan finde på det overfor deres egne allierede er ubegribeligt #dkpol
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> lyder plausibelt… trump er også lidt for gode venner med putin… 😉</p>
Hvorfor tager EU ikke større afstand til Trumps brutale angreb og besættelse af Venezuela? Fordi selvom internationale regler er overtrådt, så er det en god ting at Maduro er fjernet fra magten. Han var diktator der fik mange folk fra Venezuela på flugt, og så var han lidt for gode venner med Putin #dkpol
Mange amerikanere udtrykker på sociale medier, at de ikke bakker op om Trumps Europafjendske linje. Midtvejsvalget vil være der hvor amerikanerne kan sende et signal til Trump, og det bliver spændende for os i Europa at følge med i, hvor vi egentlig har amerikanerne #dkpol
Trump storroser sig selv hvordan USA som det eneste land så nemt som ingenting kunne fjerne en diktator, og samtidig ser vi at han ingenting kan når det kommer til Putin #dkpol
Det er svært at forsvare Madulo efter USA brutalt har fjernet ham fra magten. Men samtidig er det bekymrende at USA blæser så meget på internationale regler. Hvem er de næste, er det Grønland? Læringen for os er fortsat et stærkere og mere uafhængigt Europa #dkpol
Først og fremmest okay vi ikke er enige om alt. Jeg er selv bekymret over klimaet, og mener vi bør investere meget mere i det. Netop derfor mener jeg at aktiviteteter som dem Nødbremsen laver gør mere skade en gavn ift. det. Jeg har fulgt nogle af deres aktioner og har endnu ikke set et positivt udbytte af dem. Derfor forstår jeg ikke de ikke selv kan se det.
Om seneste aktion skriver de selv “ Det, som vi gerne vil, er, at regeringen skal føre klimapolitik, og at de ikke skubber os ud i et klimasammenbrud”. Har du set eksempler på at de har opnået det mål eller er det din forventning det sker? Jeg tænker der er sket det modsatte.
Fordi der er ikke noget galt med budskabet om at klimaet skal på dagsordenen. Men der er noget galt med formen, og formen er ikke ligegyldig ift. hvilket mål man gerne vil opnå.
Håber det gav lidt baggrund for min bekymring om de her aktioner. Det er selvfølgelig helt okay du ikke er enig.
<p><a href="https://apha.dk/author/andreas/" rel="ugc">@andreas</a> Jeg kan godt lide hvad du skriver om FOSS og fediverset, det af det jeg har læst. Men her synes jeg du er på vildspor. På alle måder.</p><p>Hvorfor påstår du at aktionen intet har har rykket? Har du belæg for det? Prøver du at kompensere ved at fylde os der faktisk bekymrer os om klimaet med frygt for at give vores holdning til kende? Det ville da være at rykke noget ud i højrehampen.</p>
Ja, det har du helt ret i